آرشيو اخبار
دبير انجمن کارخانجات قند و شکر:عرضه شکر بسته بندي بيش از 16 هزار تومان تخلف است
 
دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر گفت: عرضه شکر فله‌اي با قيمت بيش از کيلويي 14 هزار تومان و بسته بندي بيش از 16 هزار تومان تخلف گرانفروشي است.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از صدا و سيما، بهمن دانايي افزود: در حال حاضر قيمت شکر داخلي در درب کارخانه به ازاي هر کيلو 12 هزار و 500 تا 12 هزار و 600 تومان است که با احتساب سود اگر اين محصول به صورت فله عرضه شود قيمتش بايد بين 14 تا 14.500 تومان و اگر در بسته بندي‌هاي يک کيلويي عرضه شود بايد بين 15 تا 16 هزار تومان باشد.
وي با اشاره به اينکه شکر نرخ مصوب ندارد گفت: البته دستگاه‌هاي نظارتي با احتساب قيمت تمام شده مي‌توانند به موضوع گران‌فروشي اين محصول ورود کرده و بر اساس آن با اين موارد برخورد کنند.
دانايي افزود: بالا بودن قيمت شکر در حال حاضر به دليل ضعف نظارت است وگرنه قيمت شکر بسته بندي حداکثر بايد 16 هزار تومان باشد.
وي تاکيد کرد: بر اساس مصوبه کارگروه تنظيم بازار بايد قيمت شکر روي بسته بندي آن درج شده باشد و اگر اين اقدام صورت نگيرد تخلف است ضمن اينکه بسته بندي‌هاي شکر حتماً بايد با وزن يک کيلويي باشد.
دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر تصريح کرد: در حال حاضر 37 کارخانه شکر در کشور فعاليت مي‌کنند که 9 کارخانه نيشکري و 28 کارخانه چغندري ساليانه حدود يک ميليون و 600 تا يک ميليون و 700 هزار تن توليد دارند.
وي گفت: در حال حاضر حداکثر واردات براي مصرف 200 تا 300 هزار تن است و البته دولت نيز بايد 500 هزار تن شکر براي ذخيره راهبردي (استراتژيک) داشته باشد که بر اساس نياز براي تأمين اين مقدار شکر به کشور وارد مي‌کند.
دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر ادامه داد: شرکت بازرگاني دولتي بر اساس مصوبه کارگروه تنظيم بازار در صورت احساس هر گونه کمبود با تخصيص يارانه 3 تا 4 هزار تومان براي هر کيلو شکر را با قيمت 11 هزار و 500 تومان براي مصارف صنوف و خانوار عرضه مي‌کند که اين موضوع نيز به ايجاد ثبات قيمتي در بازار شکر ياري دهنده است.
تاريخ خبر: 00/06/01
منبع: خبرگزاري مهر
كد خبر: 570
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR