آرشيو اخبار
دبير انجمن قند و شکر به مهر خبر داد قيمت شکر نهايي شد/ نرخ براي مصرف‌کننده نسبت به خرداد ثابت ماند
 
دبير انجمن قند و شکر از نهايي شدن قيمت شکر براي صنوف، صنايع و مصرف کنندگان خبر داد و گفت: قيمت نهايي براي خانوار بدون تغيير نسبت به خردادماه هر بسته يک کيلويي 8700 تومان باقي ماند.
بهمن دانايي، دبير انجمن صنفي کارخانجات قند و شکر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاري جلسه ستاد تنظيم بازار و نهايي شدن قيمت شکر براي صنف، صنعت و همچنين خانوار، اظهار داشت: در اين جلسه قيمت شکر توليد داخل درب کارخانه براي صنوف، صنايع و بصورت عمده، با حدود 350 تومان افزايش نسبت به خردادماه 6650 تومان تعيين شد.
وي تصريح کرد: همچنين قيمت بسته يک کيلوگرمي شکر درب مغازه براي مصرف کننده نهايي بدون تغيير نسبت به خردادماه 8700 تومان تعيين شد.
دانايي از ابلاغ قيمت‌هاي جديد در روز جاري (شنبه 24 آبان 99) خبر داد و گفت: با توجه به افزايش چشمگير هزينه‌هاي توليد، نظر ما اين بود که قيمت شکر براي صنوف و صنايع بايد 6800 تومان باشد که متأسفانه مورد توافق قرار نگرفت.
وي افزود: اين مساله به زيان توليد است و به صنعت نيز خسارت وارد مي‌کند. به عنوان مثال در خردادماه قيمت هر کيسه‌اي که شکر را در آن مي‌ريزيم، 2000 تا 2050 تومان بود در حالي که همان کيسه الان 5000 تومان عرضه مي‌شود و قيمتش 2.5 برابر شده است.
دانايي ادامه داد: همچنين قيمت لوازم يدکي، قطعات و ساير مواد اوليه نيز افزايش زيادي داشته اما متأسفانه ما نتوانستيم اين مساله را در ستاد تنظيم بازار جا بيندازيم و آنان را قانع کنيم.
بي توجهي به هزينه‌هاي توليد در تعيين قيمت شکر در حالي است که هفته گذشته ستاد تنظيم بازار در نامه‌اي آزادسازي قيمت دو کالاي شکر و لاستيک را با اعلام شرايطي ابلاغ کرد. طبق اعلام اين نهاد چارچوب قيمت‌گذاري جديد بايد بر مبناي قواعد سازمان حمايت باشد
تاريخ خبر: 99/08/24
منبع: خبرگزاري مهر
كد خبر: 558
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR