آرشيو اخبار
2.5 برابر نياز بازار شکر در حال عرضه است
 
دبير انجمن قند و شکر با اشاره به اينکه 2.5 برابر نياز کشور شکر در بازار عرضه مي شود، گفت: بايد بر فرآيندي که شکر از کارخانه خارج مي‌شود تا به مصرف نهايي برسد، نظارت بيشتري انجام شود.
بهمن دانايي، دبير انجمن صنفي کارخانجات قند و شکر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرين وضعيت بازار شکر اظهارداشت: حدود سه هفته قبل التهاباتي در بازار ايجاد و موجب شد دولت عرضه شکر به بازار را افزايش دهد.
وي با بيان اينکه هم اکنون روزانه حدود 13 تا 14 هزارتن حواله شکر صادر مي‌کنيم، گفت: اين درحالي است که نياز مصرفي کشور به شکر تا آخر بهمن ماه حداکثر شش هزارتن در روز است بنابراين بين 2 تا 2.5 برابر عرضه بيشتر در بازار در حال انجام است.
اين فعال بخش خصوصي اضافه کرد: با اين توزيع موفق شديم که قيمت شکر را درب کارخانه و در عمده فروشي‌ها در حدود نرخ مصوب نگه داريم ضمن اينکه ما از مسئولان دولتي خواسته بوديم بر فرايندي که شکر از کارخانه خارج مي‌شود تا به مصرف نهايي برسد نظارت بيشتري انجام دهند اما متأسفانه نظارت‌ها کافي نيست و مقداري از شکر توزيعي که نرخ آن با ارز دولتي محاسبه شده، از شبکه توزيع رسمي خارج و به قيمت آزاد فروخته مي‌شود.
ارز 4200 توماني شکر، رقم درشتي را نصيب عده‌اي خاص کرد
وي تصريح کرد: با اين حجم از توزيعي که در حال حاضر انجام مي‌شود قيمت شکر فله در مغازه‌ها بايد کيلويي 4800 و شکر بسته بندي 900 گرمي 5400 تومان باشد.
دانايي تاکيد کرد: دستگاه‌هاي نظارتي از جمله سازمان حمايت و سازمان تعزيرات حکومتي بايد ميزان نظارت خود را افزايش دهند تا قيمت شکر متعادل شود.
به گفته وي، با تدابير پيش بيني شده، در ايام عيد مشکلي در اين زمينه نخواهيم داشت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه واردات شکر با ارز 4200 توماني براي عده‌اي بسيار سود آور بود، گفت: اين کالا با ارز 4200 تومان وارد و تبديل به کالاهاي گروه دوم و سوم از جمله شيريني و شکلات و … مي‌شد که اين کالاها نيز از کشور صادر مي‌شدند.
دانايي با بيان اينکه در اين ميان رقم درشتي نصيب عده‌اي شده است، افزود: از 2.2 ميليون تن نياز کشور به شکر تنها 500 هزارتن نياز مستقيم سفره مردم است و 1.7 ميليون تن آن تبديل به کالاهاي گروه دوم و سوم مي‌شود بنابراين ارز 4200 توماني که در اين زمينه هزينه مي‌شد بعد از مدتي در قالب کالاي گروه دوم و سوم صادر و از کشور خارج مي‌شد.
تاريخ خبر: 98/11/27
منبع: خبرگزاري مهر
كد خبر: 551
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR