آرشيو اخبار
مهرفرد به ايسنا خبر داد واردات شکر ممنوع شد
 
معاون توسعه بازرگاني و صنايع تبديلي وزير کشاورزي از ممنوعيت واردات شکر و بي نيازي از آن تا پايان امسال خبر داد.
علي اکبر مهرفرد در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: ميزان واردات شکر در نيمه دوم سال گذشته بالا بود و در نيمه نخست امسال هم حجم بسياري از اين محصول استراتژيک به کشور وارد شد که با توجه به موجودي انبارها و توليد بالاي شکر در سال جاري (که هم اکنون در فصل برداشت آن و تحويل به کارخانه هاي قند و شکر هستيم) به نظر مي‌رسد تا پايان امسال نيازي به واردات شکر نداشته باشيم.
وي با بيان اينکه اگر اواخر امسال ثبت سفارش براي واردات شکر آزاد شود، براي تأمين نياز کشور در تابستان سال آينده خواهد بود، افزود: در نيمه دوم امسال هيچ نيازي به واردات شکر نداريم؛ بنابراين وارداتي اتفاق نمي‌افتد اما ممکن است برخي که پيش از ممنوعيت واردات شکر اقدام به ثبت سفارش آن کرده‌اند محصولشان به کشور وارد شود که البته حجم محدودي دارد.
به گزارش ايسنا، آمار هفت ماهه واردات شکر گوياي همين وضعيت است؛ چرا که بر اساس اين آمار بيش از 708 هزار تن قند و شکر تصفيه نشده به کشور وارد شده که ارزشي بالغ بر 356 ميليون و 400 هزار دلار داشته است.
اين ميزان واردات از نظر وزني 46.73 درصد و از نظر ارزشي 52.32 درصد رشد را نسبت به همين بازه زماني در سال گذشته نشان مي‌دهد. اما اين ميزان واردات نشان مي دهد که ثبت سفارش‌هاي گذشته چندان حجم بالايي ندارد، چرا که در شش ماهه نخست امسال 707 هزار و 610 تن واردات شکر به ثبت رسيده است و به نظر مي رسد که در صورت ادامه داشتن ممنوعيت، آمار واردات براي اين محصول استراتژيک نبايد تغيير محسوسي داشته باشد.
تاريخ خبر: 96/09/14
منبع: ايسنا
كد خبر: 525
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR