آرشيو اخبار
دبير انجمن قند و شکر:مصوبه افزايش قيمت شکر هنوز اجرا نشده است
 
دبير انجمن صنفي صنايع قند و شکر اعلام کرد که با وجود تصويب افزايش هشت درصدي قيمت شکر هنوز اين مصوبه ابلاغ نشده و اعتراض و نارضايتي صنايع در سال آينده قطعا يکي از عوامل کاهش توليد خواهد بود.
بهمن دانايي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: براي قيمت مصرف‌کننده هشت درصد مجوز افزايش قيمت به صنايع قند و شکر داده شده اما هنوز اين مصوبه ابلاغ نشده است. با وجود شروع کار کارخانه‌ها و خريد محصول از کشاورز، پولي به توليدکنندگان داده نشده و بيش از 600 هزار تن شکر توليد شده در انبار کارخانه‌ها بلاتکليف مانده است.
وي افزود: در سال گذشته قيمت تمام شده شکر کيلويي 2756 تومان بود که دولت به صنايع اعلام کرد محصول‌شان را کيلويي 2520 تومان بفروشند و 236 تومان مابه‌التفاوت از دولت دريافت کنند که با اعمال مصوبه افزايش هشت درصدي قيمت فروش شکر بدون احتساب مابه‌التفاوت به حدود 2722 تومان مي‌رسد.
دانايي يادآور شد: اکنون شکر کيلويي 2520 تومان در اختيار مصرف کننده قرار مي‌گيرد که با اجراي مصوبه جديد حدود کيلويي 200 تومان به اين نرخ اضافه مي‌شود و کيلويي 2722 تومان در اختيار مصرف‌کننده قرار خواهد گرفت.
دبير انجمن صنفي صنايع قند و شکر ادامه داد: وضعيت توليد شکر تا امروز مناسب بوده و به همه پيش‌بيني‌هاي مدنظر در زمينه‌ توليد اين محصول استراتژيک دست يافتيم و امسال بالغ بر يک ميليون و 750 هزار تن شکر توليد خواهد شد، چرا که بيش از هفت ميليون تن نيشکر و پنج ميليون تن چغندرقند تحويل گرفته‌ايم.
دانايي گفت: تاکنون بيش از 1000 ميليارد تومان به کشاورزان بابت خريد محصول امسال‌ بدهکاريم، در حالي که هنوز قيمت فروش نداريم و بيش از 600 هزار تن شکر توليد شده در انبارهاي کارخانه‌ها بلاتکليف است که با ادامه اين وضعيت نه تنها کشاورزان بابت تاخير در دريافت بهاي محصول‌شان ناراضي خواهند بود و سال آينده ميزان کشت خود را کاهش خواهند داد، بلکه کارخانه‌ها هم ديگر صرفه اقتصادي چنداني برايشان ندارد و به توليد مانند گذشته با انگيزه ادامه نخواهند داد.
وي اظهار کرد: بيش از 700 ميليارد تومان به دولت بابت پرداخت مابه‌التفاوت قيمت تمام شده و فروش شکر براي سال‌هاي 1394 و 1395 طلبکاريم که اين خود نيز فشار مالي بسياري روي کارخانه‌ها اعمال مي‌کند، اما با توجه به محدوديت مالي تاکنون اين مساله را پيگيري نکرده‌ايم که مسئولان بايد بيش از پيش به اين مساله توجه کنند تا برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته براي خودکفايي شکر لطمه نبيند.
تاريخ خبر: 96/08/29
منبع: ايسنا
كد خبر: 523
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR