آرشيو اخبار
دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر ايران در گفت‌وگو با فارس: دولت تعرفه واردات شکر را به 20درصدکاهش داد
 
دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر ايران با بيان اينکه دولت تعرفه واردات شکر را از 26درصد به 20 درصد تقليل داده است، گفت: نزديک يک‌ماه است که 320 هزار تن شکر از کشتي‌ها در بنادر ايران تخليه شده و منتظر اعلام تعرفه جديد است.
بهمن دانايي در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزي خبرگزاري فارس، با اشاره به وضعيت واردات شکر به کشور در آستانه ماه مبارک رمضان،‌اظهار داشت: از آنجايي که از پايان سال گذشته قيمت جهاني شکر در هر تن 510 دلار افزايش داشته است درخواست کاهش تعرفه واردات را به دولت داده بوديم.

وي اضافه کرد: روز گذشته دولت در همين راستا تعرفه واردات شکر را از 26 درصد به 20 درصد تقليل داده است که تقريبا افزايش قيمت جهاني جبران خواهد شد.

معروفان معاون شرکت بازرگاني دولتي ايران‌چند روزپيش به خبرنگار فارس گفته بود:« دولت مجوز واردات 550 هزار تن شکر را براي سال 96 صادر کرده است.»

اين در حالي است که دانايي اين رقم را 700 هزار تن عنوان کرده و گفت: حدود يک ماه است که 320 هزار تن شکر از کشتي‌ها در بنادر ايران تخليه شده و منتظر اعلام تعرفه جديد بود که بزودي وارد بازار مي‌شود و هيات دولت بايد يک ماه پيش اين تعرفه را اعلام مي‌کرد.

دبير انجمن صنفي کارخانه‌هاي قند و شکر ايران همچنين از در راه بودن 300 هزار تن ديگر شکر خبر داد و گفت: 15 فروردين موجودي انبارهاي شکر 750 هزار تن بوده و تا پايان خرداد ماه نيز با احتساب شکرهاي وارداتي يک ميليون و 650 هزار تن موجودي شکر کشور خواهد بود و تنش قيمتي در اين حوزه نخواهيم داشت.

وي به مردم اطمينان خاطر داد که در ماه مبارک رمضان با کمبود يا افزايش قيمت شکر مواجه نخواهيم بود.

به گزارش فارس، سال گذشته در خرداد ماه و همزمان با ماه مبارک رمضان به دليل تاخير دولت در صدور مجوز واردات شکر يک خلاء يک ماهه در موجودي شکر ايجاد شد و همين امر سبب شد تا قيمت شکر به مرز 4 هزار تومان در هر کيلو برسد.
تاريخ خبر: 96/02/04
منبع: فارس نيوز
كد خبر: 511
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR