آرشيو اخبار
معاون شرکت بازرگاني دولتي در گفت‌وگو با فارس تاييد کرد :صدور مجوز براي واردات 550 هزار تن شکر/ اعطاي مجوز واردات به کارخانه‌‌ها
 
معاون شرکت بازرگاني دولتي ايران گفت: مصرف سالانه شکر در کشور سالانه 2.2 تا 2.4 ميليون تن برآورد مي‌شود که تا پايان سال گذشته يک ميليون و 650 هزار تن از توليد داخلي تامين شده و دولت مجوز واردات 550 هزار تن را صادر کرده است.
حسن عباسي معروفان در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزي خبرگزاري فارس، در پاسخ به اينکه گفته مي‌شود که دولت مجوز واردات 550 هزار تن شکر را صادر کرده و آيا اين مساله منجر به ضربه به توليد داخل نمي‌شود، در توضيح اين موضوع خاطرنشان کرد: در سال زراعي گذشته تا پايان سال يک ميليون و 640 هزار تن شکر از توليدات چغندر و نيشکر داخلي استحصال شد که 750 هزار تن آن مربوط به چغندر و مابقي توليد ناشي از نيشکر بوده است.
وي افزود: اين در حالي است که با توجه به جمعيت کشور، سالانه رقمي بين 2 ميليون و 200 هزار تا 2 ميليون و 400 هزار تن شکر نياز است که براي تنظيم بازار اين مابه‌التفاوت را بايد از محل واردات تامين کنيم.
معاون شرکت بازرگاني دولتي ايران با اشاره به مجوز دولت براي واردات شکر، تصريح کرد: دولت در پايان سال گذشته مجوز ورود 550 هزار تن شکر را صادر کرد که بيشتر از کشور آمريکاي جنوبي به ويژه برزيل شکر وارد خواهد شد که برخي از محموله آن وارد شده و مابقي نيز در راه است.
عباسي معروفان اظهار اميدواري کرد، تا با تامين ذخاير استراتژيک کشور همچنان بتوانيم شکر را کيلويي 2 هزار و 520 تومان روانه بازار کنيم.
وي به اين نکته هم اشاره کرد: تنها بخش کمي از واردات شکر توسط دولت انجام مي‌شود، تا ذخاير استراتژيک خود را تامين کند و مابقي مجوز واردات به کارخانجات توليد قند و شکر داده شده است.
به گزارش خبرنگار فارس، در خرداد ماه سال گذشته و در ايام ماه مبارک رمضان به دليل تاخير ورود شکرهاي وارداتي تنظيم بازار وارداتي بر هم خورده و شکر در مرز کيلويي 4 هزار تومان هم رسيد.
تاريخ خبر: 96/01/29
منبع: فارس نيوز
كد خبر: 509
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR