آرشيو اخبار
معاون شرکت بازرگاني دولتي:قيمت عمده‌فروشي شکر بايد 2600 تومان باشد/ فروش 125 هزارتن از 304 هزار تن عرضه شکر در بورس
 
صنايع غذايي> معاون شرکت بازرگاني دولتي گفت: 304 هزار تن شکر در بورس کالا عرضه شده که 125 هزار تن آن فروش رفت و 100 هزار تن نيز خارج از بورس به کارخانه‌ها عرضه شده است.

حسن عباسي معروفان در مورد آخرين وضعيت بازار شکر و قيمت اين محصول که وزارت جهاد کشاورزي قول داده بود با افزايش عرضه به زير 3 هزار تومان کاهش يابد، اظهار داشت: در 3 ماه گذشته و از خرداد ماه ماه‌هاي پرمصرف شکر در کشور را پشت‌سر گذاشتيم، تا حدي که از محل موجودي انبارها و نيز از محل واردات 243 هزار تن شکر وارد بازار شده و به فروش رسيده است.

وي در توضيح بيشتر اين موضوع گفت: 304 هزار تن شکر در بورس عرضه شده که 125 هزار تن آن را فروختيم و 100 هزار تن نيز خارج از بورس به کارخانه‌هايي که نياز داشته‌اند، عرضه شده است.

معاون شرکت بازرگاني دولتي با بيان اينکه عرضه شکر در بورس کالا از 12 تير ماه آغاز شده‌است، تصريح کرد: اما تقاضا کمتر از عرضه بوده و اين نشان مي‌دهد که کمبودي در کشور براي شکر نيست.

وي در مورد قيمت شکر هم اين توضيح را داد که اکنون قيمت فروش شکر فله‌اي در کيسه‌هاي 50 کيلويي بايد در عمده‌فروشي 2600 تومان باشد، چرا که ما آن را در بورس 2520 تومان عرضه مي‌کنيم که با احتساب هزينه حمل‌ونقل بايد به اين رقم برسد.

عباسي معروفان در پاسخ به اينکه پس چرا شکر اکنون در بازار 3300 هزار تومان در نقاط مختلف پايتخت عرضه مي‌شود، نيز گفت: اگر چه اين موضوع به ما ربطي ندارد، اما بايد مغازه‌هاي خرده‌فروشي شکر را زير 3 هزار تومان عرضه کنند و ما موضوع را به تعزيرات حکومتي و اتحاديه‌هاي ذيربط اعلام کرده‌ايم که بررسي کنند.

وي اضافه کرد: مضاف بر آنکه توزيع شکر داخلي در بازار از 8 شهريور آغاز شده و بايد قيمت‌ها شکسته شود، اما برخي مي‌گويند علت پايين نيامدن قيمت شکر آن است که خرده‌فروشان شکر را با قيمت بالاتري خريداري کرده‌اند و تا اتمام انبارها بايد براي پايين آمدن قيمت صبر کرد.
تاريخ خبر: 95/06/28
منبع: فود پرس
كد خبر: 504
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR