آرشيو اخبار
روحاني دستور پرداخت بدهي دولت به کارخانه‌هاي قند را صادر کرد
 
مواد غذايي> وزير جهاد کشاورزي با بيان اينکه کارخانه‌دارن حدود 150ميليارد تومان از دولت طلب دارند گفت: رئيس‌جمهور دستور پرداخت طلب کارخانه‌هاي قند را صادر کرد، اين طلب باعث شده که چغندرکاران نيز نتوانند مطالبات خود را از کارخانه‌ها دريافت کنند.

محمود حجتي در گفتگو با خبرنگار بخش کشاورزي خبرگزاري تسنيم در پاسخ به اين سؤال که وزارت جهاد کشاورزي در جريان مطالبات چغندرکاران از کارخانه‌هاي قند است و در صورت تأييد، چه تصميمي براي رفع اين مشکل دارد اظهار کرد: وضعيت مطالبات کارخانه‌هاي قند به چغندرکاران بررسي شده و اقداماتي براي رفع اين مشکل در دستور کار قرار دارد.

وي افزود: منشاء اين مشکل، بدهي دولت به کارخانه‌هاي قند است و ما براي رفع اين مشکل در حال تلاش هستيم و رئيس‌جمهور دستور داده‌اند که بدهي دولت به کارخانه‌ها پرداخت شود.

وزير جهاد کشاورزي ادامه داد: با پرداخت بدهي دولت به کارخانه‌هاي قند مشکل مطالبات چغندر کاران از کارخانه‌ها نيز رفع مي‌شود.

وي تصريح کرد: بدهي کارخانه‌هاي قند به چغندر کاران مبلغ زيادي نيست، به‌طوري‌که کشاورزان عمده پول خود از فروش چغندر را دريافت کرده‌اند اما هنوز کمتر از 5 درصد آن باقي‌مانده است.

حجتي گفت: کارخانه‌هاي قند نيز 140 ميليارد تومان تا 150 ميليارد تومان از دولت طلب دارند که درصدد رفع اين مشکل هستيم.

به گزارش خبرنگار تسنيم، بدهي دولت به کارخانه‌داران شرايطي را به وجود آورده است که کارخانه‌دارن نيز مطالبات کشاورزان را نپردازند.

گفتني است که سال زراعي 95-96 آغازشده است اما چغندرکاران مطالبات سال گذشته خود را به‌طور کامل دريافت نکرده‌اند تا بتوانند براي کشت سال جديد اقدام کنند.
تاريخ خبر: 95/06/27
منبع: فود پرس
كد خبر: 503
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR