آرشيو اخبار
دبير انجمن کارخانه‌هاي قند و شکر در گفت‌وگو با فارس:شکر به نرخ مصوب 2300 تومان برگشت/ عرضه 3 برابري در بورس کالا
 
دبير انجمن کارخانه‌هاي قند و شکر با اشاره به افزايش قيمت شکر در هفته‌ اخير گفت: با افزايش عرضه شکر در بورس کالا از 2 هزار تن به 6 هزار تن قيمت اين کالا امروز به 2300 تومان مصوب بازگشت.
بهمن دانايي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در مورد قيمت عرضه شکر گفت: براساس مصوبه دولت قيمت عرضه شکر درب کارخانه 2300 تومان است.

وي افزود: البته قيمت فروش شکر براي کارخانه‌ها توسط دولت 2515 تومان مصوب شده که کارخانه‌ها شکر را با قيمت 2300 تومان عرضه مي‌کنند و مابه التفاوت 215 توماني آن را از دولت دريافت مي‌کنند.

دبير انجمن کارخانه‌هاي قند و شکر با اشاره به افزايش شکر در هفته گذشته اظهار داشت: به علت حضور واسطه‌ها قيمت شکر در هفته‌ گذشته افزايش يافت.

وي افزود: بر اين اساس پس از عرضه شکر به قيمت مصوب 2300 تومان توسط کارخانه‌ها به مشتريان، واسطه‌اي ديگر براي خريد شکر به قيمت 2400 تا 2450 تومان از خريدار اول اقدام مي‌کرد و با قيمت بيشتري هم شکر را به بازار عرضه مي‌کرد.

وي با بيان اينکه تنظيم بازار شکر تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزي به انجمن کارخانه‌هاي قند و شکر واگذار شده است، تصريح کرد: بنابراين انجمن در راستاي عمل به وظايف خود با اقداماتي سعي در کنترل قيمت شکر کرد و عليرغم اينکه قيمت شکر در هفته گذشته دچار نوسان شد امروز قيمت عرضه آن را درب کارخانه باز هم به 2300 تومان مصوب برگرداند.

دانايي بيان داشت: بنابراين براي تنظيم بازار شکر انجمن با همکاري شرکت بازرگاني توسعه نيشکر در روزهاي اخير اقدام به عرضه بيشتر شکر در بورس کالا کرد و ميزان عرضه اين محصول را در بورس از 2 هزار تن معمول به 6 هزار تن در روز جاري رساند.

وي با بيان اينکه عرضه کم شکر در بورس کالا منجر به افزايش قيمت مي‌شد، گفت: با افزايش عرضه شکر در بورس امروز اين کالا در بورس با قيمت 2300 تومان مصوب خريدار شد.

دبير انجمن کارخانه‌هاي قند و شکر بيان داشت: در راستاي کنترل قيمت فردا هم با افزايش عرضه 2 هزار تن شکر در بورس کالا، ميزان عرضه اين محصول را به 8 هزار تن مي‌رسانيم و در صورت لزوم مقدار عرضه در روزهاي آتي باز هم افزايش مي‌يابد.

دانايي بيان داشت: در حال حاضر متقاضيان مي‌توانند شکر را به غير از بورس کالا، مانند گذشته از کارخانه‌ها با قيمت مصوب 2300 تومان خريداري کنند.

دبير انجمن صنايع قند و شکر با اشاره به نزديک شدن به ماه مبارک رمضان و افزايش تقاضا، تصريح کرد: تمام تعاوني‌هاي مصرف و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي مي‌توانند شکر را به صورت بسته‌بندي 900 گرمي و کيسه‌هاي 50 کيلويي در صورت مکاتبه با انجمن کارخانه‌هاي قند و شکر و يا شرکت بازرگاني توسعه نيشکر بدون واسطه خريداري کنند.

وي افزود: سازمان حمايت از مصرف‌کننده و توليد‌کننده قيمت مصوب هر بسته شکر 900 گرمي را براي مصرف‌کننده 3200 تومان اعلام کرده است در حالي که انجمن کارخانه‌هاي قند و شکر قادر است در صورت تقاضاي تعاوني‌ها و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي براي خريد کالاي مذکور اين محصول را با قيمتي عرضه کند که در نهايت هر بسته 900 گرمي آن با قيمت 2600 تا 2750 تومان به دست مصرف‌کننده برسد.

دانايي بيان داشت: براي تأمين مصرف شکر در سال جاري مجوز واردات 500 هزار تن شکر‌خام اخذ شده که مقدمات واردات بخشي از آن فراهم شده است.
تاريخ خبر: 95/02/20
منبع: فارس نيوز
كد خبر: 495
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR