آرشيو اخبار
با ذخيره سازي 815 هزار تن شکر دبير انجمن صنفي کارخانجات قند و شکر: نيازي به واردات شکر نيست
 
اهواز- ايرنا- دبير انجمن صنفي کارخانجات قند و شکر گفت: با توجه به ذخيره سازي 815هزار تن شکر در کشور تا فرا رسيدن فصل آينده و از سرگيري توليد اين محصول توسط توليدکنندگان داخلي، نيازي به واردات شکر در کشور وجود ندارد.

کد خبر: 81636124 | تاريخ خبر: 16/03/1394 - 19:21
بهمن دانايي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در اهواز با اشاره به نشست اخير خود با قائم مقام و برخي معاونان وزير جهادکشاورزي در خصوص تامين نياز مصرف کنندگان شکر در کشور افزود: در اين نشست مقرر شد با تامين 415هزار تن شکر توسط شرکت بازرگاني دولتي ايران و 400هزار تن شکر ديگر از سوي انجمن صنفي کارخانجات قند و شکر با حذف دلالان و واسطه گران نياز توليدکنندگان شيريني، شکلات و نوشابه و همچنين ديگر مصرف کنندگان با مراجعه مستقيم آنها به اين دو مرجع تامين شود.

وي با اشاره به تعيين قيمت هر کيلوگرم شکر به ميزان 21هزار ريال ادامه داد: اگر بيش از اين رقم از مصرف کنندگان دريافت شود تخلف است و با متخلفان برخورد جدي خواهد شد.

دانايي اضافه کرد: اگرچه با وجود توليد مناسب ، پارسال بازار شکر در کشور با مشکلات بسياري همراه بود اما امسال از بهره وري مطلوبي برخوردار بوديم و به دليل حمايت هاي وزير جهاد کشاورزي و مجموعه معاونان وي با کنترل واردات، بازار شکر کشور وضعيت اميدوارکننده تري يافته است.

وي گفت: در ماه هاي دي، بهمن و اسفند پارسال و نيز فروردين امسال حتي يک کيلوگرم شکر وارد کشور نشده و تنها در ماه ارديبهشت آن هم توسط تعاوني مرزنشينان پنج هزار و 400تن شکر سفيد از کشورهاي حوزه خليج فارس وارد کشور شد.

وي ادامه داد: پارسال يک ميليون و 325هزار تن شکر چغندري و نيشکري در کشور توليد شد که بالاترين ميزان توليد در عمر 120ساله صنعت قند و شکر کشور است و امسال پيش بيني مي شود اين رقم به يک ميليون و 400هزار تن شکر افزون شود.

دانايي افزود: پارسال از مجموع توليد شکر، 642هزار تن شکر چغندري و 680هزار تن شکر نيشکري بود که توليد امسال هر کدام از اين ها 700هزار تن پيش بيني مي شود.

دبير انجمن صنفي کارخانجات قند و شکر کشور اظهار کرد: اين ميزان رونق صنعت شکر در کشور را نشان مي دهد؛ بيشترين ميزان توليد تاکنون يک ميليون و 274هزار تن در سال 1382 بود که اين رقم در سال هاي 1387 و 1388 به دليل واردات بي رويه به 550هزار تن رسيد.

وي درباره مطالبات توليد کنندگان شکر در کشور هم گفت: پارسال قيمت 23هزار ريال براي هر کيلوگرم تعيين شده بود که قرار شد توليد کنندگان به قيمت 21هزار ريال به کارخانجات بفروشند و مابه التفاوت آن توسط دولت پرداخت شود تا زمان حاضر ريالي از اين بابت به دست توليد کنندگان نرسيده است.
تاريخ خبر: 94/3/16
منبع: ايرنا
كد خبر: 464
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR