آرشيو اخبار
دبير انجمن قند وشکر ايران:سال 93 بيشترين زيان به صنعت قند و شکر کشور وارد شد
 
کرج-ايرنا- دبيرانجمن صنفي کارخانه هاي قند و شکر ايران با اشاره به توليد بسيار خوب چغندر قند و نيشکر درسال گذشته، گفت: به رغم اين وضعيت، بيشترين زيان به صاحبان اين صنعت در اين سال وارد شد.بهمن دانايي روز چهارشنبه درحاشيه برگزاري سي و ششمين سمينار کارخانه هاي قند و شکر ايران که درکرج در گفت وگو با خبرنگار ايرنا،افزود: دراين مدت يک ميليون و 325 هزار تن قند و شکر در کشور توليد شد.

وي درعين حال اظهار داشت: به علت کنترل بازار توسط ستاد تنظيم بازار، پروسه قيمت گذاري براي اين توليدات بيش از چهار ماه به طول انجاميد که منجر به عدم فروش به موقع محصولات صنايع قند کشور شد.

وي بدون اشاره به ميزان زيان وارده به صنايع قند کشور، گفت: در سالي که بيشترين توليد را داشتيم بيشترين ضرر را هم متحمل شديم.

دانايي در ادامه با اشاره به فعاليت 36 کارخانه توليد قند و شکر در17 استان کشور، افزود: توليدات 9 کارخانه از نيشکر و27 کارخانه از چغندر قند است و متاسفانه درهشت سال گذشته نيزهشت واحد صنعتي دراين بخش تعطيل شدند.

وي با اشاره به تحريم هاي تحميلي،اظهارداشت: به رغم اين وضعيت ،حدود 60 درصد قند و شکر مورد نياز کشوردرصنايع داخلي توليد مي شود.

دبير انجمن صنفي کارخانه هاي قند و شکر ايران گفت: پيش بيني مي شود ميزان توليد قند وشکر کشور تا پايان سال جاري به يک ميليون و 400 هزار تن برسد که در اين صورت 65 درصد نياز داخلي تامين مي شود.

دانايي يادآورشد: اکنون کل نياز سالانه کشور به محصول چغندر قند و نيشکر دو ميليون و 200 هزارتن است.

وي رويکرد دولت يازدهم و وزارت جهاد کشاورزي به صنعت قند وشکر را بسيار خوب ارزيابي کرد وافزود: در دولت هاي نهم و دهم به قدري واردات اين محصولات بالا رفته بود که توليدات داخلي در انبارها ماند.

دانايي اضافه کرد: اگر قرار است نرخ مصوبي براي قند و شکر تعيين شود آن را در زمان اصلي خود اعلام کنند تا کشاورزان و صاحبان صنعت بتوانند محصولات خود را به موقع به فروش برسانند.

وي گفت: طي 10 سال گذشته دلالان بيشترين سود را از صنعت قند و شکر کشور برده اند.

دبيرانجمن صنفي کارخانه هاي قند و شکر ايران يادآور شد: اکنون 80 هزار کارگر به صورت دايم و فصلي در صنعت قند وشکر کشور فعاليت دارند که نيمي دايم و نيمي فصلي هستند.

وي، تعداد چغندرکاران کشوررا 38 هزار نفراعلام کرد و گفت:سطح زير کشت نيشکر کشور87 هزار هکتار و چغندر قند در 95 هزار هکتاراست.

در سي و ششمين همايش مديران و کارشناسان صنعت قند وشکر کشور، مشکلات و نيازهاي اين بخش به مدت دو روز در کرج بررسي مي شود.ک/3
تاريخ خبر: 94/2/16
منبع: ايرنا
كد خبر: 463
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR