آرشيو اخبار
انتقاد صنايع از اعلام قيمت جديد شکر
 
حالي که بر اساس مصوبه جديد ستاد هدفمندي يارانه‌ها قيمت هر کيلوگرم شکر به 2100 تومان افزايش يافت، صنايع قند و شکر معتقد است اين مصوبه علي‌رغم گذشت بيش از دو هفته هنوز به آن‌ها ابلاغ نشده است.

به گزارش ايسنا، 4 آذرماه سال جاري ستاد هدفمندي يارانه‌ها پس از گذشت حدود سه ماه از پيشنهاد انجمن صنفي صنايع قند و شکر مبني بر افزايش 30 درصدي قيمت شکر بالاخره تصميم گرفت تا نرخ جديد خريد اين محصول را درب کارخانه کيلويي 2100 تومان تصويب کند که البته به نظر مي‌رسد در اين ابلاغيه که از سوي معاون اول رييس جمهور اعلام شد، مابه‌التفاوت 200 توماني قيمت مصوب شکر با قيمت محاسبه شده توسط سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان نيز ديده شده است.

البته بهمن دانايي دبير انجمن صنفي صنايع قند و شکر در اين باره معتقد است علي‌رغم گذشت بيش از سه ماه از پيشنهاد انجمن صنفي صنايع قند و شکر براي تجديد نظر در قيمت اين محصول و گذشت بيش از 100 روز از بهره‌برداري چغندر قند که ميزان آن به بيش از 4 ميليون تن به ارزش بيش از 1200 ميليارد تومان رسيده است، هنوز اين مصوبه دولتي به صنايع قند و شکر اعلام نشده است.

وي افزود: به دليل عدم اعلام قيمت‌هاي جديد چغندرقند و نيشکر، شکر توليدي در انبارها دپو شده و همه توليد کنندگان و صنايع را درگير کرده است.

دانايي تاکيد کرد: از سويي ستاد تنظيم بازار زمان بسيار زيادي براي تصويب اين قيمت جديد و اعلام آن صرف کرد و از سوي ديگر اين قيمت چندان مورد رضايت صنايع نيست چرا که بر اساس آناليز قيمت و هزينه‌هاي توليد صنايع قند و شکر حداقل قيمت منطقي براي اين محصول کيلويي 2450 تومان است.
تاريخ خبر: 93/9/20
منبع: خبرگزاري ايسنا
كد خبر: 456
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR