آرشيو اخبار
ثبت سفارش واردات شکر تا اطلاع ثانوي متوقف شد
 
با توجه به توليد يک ميليون و 200 هزار تني شکر در سال آينده و ذخيره 1.5 ميليون تني اين محصول در کشور، تا اطلاع ثانوي واردات شکر متوقف مي‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري کشاورزي ايران (ايانا)، معاون امور برنامه‌ريزي و اقتصادي وزارت جهادکشاورزي امروز در ادامه سخنراني اجلاس مشترک کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي اتاق‌هاي سراسري ايران اعلام کرد: موجودي فعلي شکر در انبارهاي کشور 1.5 ميليون تن است که با آغاز برداشت اين محصول طي پنج تا شش ماه ديگر، يک ميليون و 200 هزار تن ديگر شکر به‌دست مي‌آمد؛ بنابراين براي پشتيباني از توليد، وظيفه خود دانستيم که تا اطلاع ثانوي، طي نامه اي که اخيرا صادر شده است، ثبت سفارش جديدي براي اين محصول انجام نشود و به مصرف‌کننده نيز توجه و حقوق آن رعايت شود.
عبدالمهدي بخشنده افزود: در بخش توليد برنج نيز با مشکلاتي اينچنيني روبه‌رو هستيم که براي رفع آن در آينده تصميم‌‌هايي درباره ميزان نياز و واردات گرفته مي‌شود.
وي خاطرنشان کرد: با وجود زحمت و مشکلات فراوان اجراي قانون تمرکز وظايف بخش کشاورزي، اجراي قانون تمرکز منافع بزرگي براي بخش کشاورزي ايجاد خواهد کرد؛ که براي تحقق اين امر از يونس حسن‌سينکي، معاون بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت کمک گرفته شد و وي از مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهادکشاورزي محلق شد تا در بخش قائم‌مقامي وزير جهادکشاورزي در امور بازرگاني منشاء خدمت براي تنظيم بازار محصولات کشاورزي باشد.

فراخوان بازرگانان اتاق به سرمايه‌گذاري در توليد
معاون امور برنامه‌ريزي و اقتصادي وزارت جهادکشاورزي با اشاره به اينکه از 15 ارديبهشت‌ماه آينده برداشت گندم آغاز مي‌شود، ادامه داد: در سال‌هاي گذشته خريد تضميني گندم بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت بود، اما اکنون بر عهده وزارت جهادکشاورزي قرار گرفته است و اميد مي‌رود که به‌خوبي از مسئوليت انجام اين کار برآييم که در اين باره از همکارانمان در اتاق بازرگاني کمک گرفته مي‌شود.
بخشنده با اشاره به غلامحسين شافعي، رئيس اتاق بازرگاني ايران تصريح کرد: اتاق ايران در فعاليت‌هاي اقتصادي خود بايد به بخش کشاورزي نيز کمک کند. اينکه کشاورزان به‌تنهايي محصول خوب توليد کرده و بازرگانان صرفاً آن را صادر کنند، نمي‌تواند کمک زيادي به رونق بخش کشاورزي کند؛ بلکه خود بازرگانان نيز بايد در توليد محصولات کشاورزي سرمايه‌گذاري کنند.
وي يادآور شد: بدون سرمايه‌گذاري و انتقال تکنولوژي‌هاي نوين دنيا به اين بخش و با اين کشاورزان خرد و عمدتاً سالخورده، به جايي نخواهيم رسيد.
به گفته بخشنده، دولت قبول کرده است که در اين بخش بايد سرمايه‌گذاري‌ها افزايش پيدا کنند.
وي تأکيد کرد: در خوزستان خاک، آب و شرايط مناسبي براي توليد وجود دارد که براي اين کار نياز به افزايش سرمايه‌گذاري و گسترش شبکه‌هاي آبياري و اصلاح مزارع وجود دارد که با اين مبالغ قابل اجرا نيست.
بخشنده اظهار داشت: با وجود اينکه شرکت پشتيباني امور دام کمک‌هاي زيادي براي آرامش بازار توليدات دام و طيور کشور انجام داده است، اما وزارت جهادکشاورزي به‌دنبال فعالان گسترش عددي اين‌گونه شرکت‌ها نيست و به تدريج اين مسئوليت به بخش خصوصي سپرده و اقتصاد نهاده‌ها به‌صورت نظام عرضه و تقاضا کنترل مي‌شود.
تاريخ خبر: 92/12/24
منبع: ايانا
كد خبر: 447
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR