آرشيو اخبار
مديرعامل کشت و صنعت نيشکر دهخدا: هيچ نگراني از باب کمبود شکر وجود ندارد
 
مديرعامل شرکت کشت و صنعت نيشکر دهخدا گفت: هيچ نگراني از باب کمبود شکر وجود ندارد و به همين دليل واردات شکر تا اطلاع ثانوي ممنوع شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، فريبرز کريمي زند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام کشورهاي جهان به منظور حفظ و حراست از توليدات داخلي به‌ويژه در بخش کشاورزي خود مبادرت به تعيين تعرفه مناسب مي‌‌کنند تا ضمن ايجاد و حفظ اشتغال، رعايت تناوب زراعي، جلوگيري از برهم خوردن توازن قيمت محصولات کشاورزي و... از امنيت غذايي کافي برخوردار شوند.
وي ادامه داد: به‌عنوان مثال آنچه مستندات موجود نشان مي‌دهد کشور ترکيه که شرايطي کم و بيش مشابه کشور ما دارد، براي حفظ توليد و مزاياي بي‌شمار آن، تعرفه واردات شکر را بالغ بر 135 درصد تعيين کرده است.
مديرعامل کشت و صنعت نيشکر دهخدا خاطر نشان کرد: با توجه به تعرفه پائين واردات شکر، سيل واردات اين محصول مي‌رفت که بازار شکر و توليدکنندگان را به ورطه بحران بکشاند که مقامات جهاد کشاورزي و دولت تدبير و اميد با چاره‌انديشي و ورود به موقع و طرح تعرفه 16 درصدي براي دو ماه پاياني سال و توقف هرگونه ثبت سفارش جديد، از افت غيرمنطقي قيمت شکر جلوگيري کردند.
مديرعامل کشت و صنعت نيشکر دهخدا تصريح کرد: با وجود اينکه قيمت شکر از سوي دولت يک هزار و 900 تومان تعيين شده بود اما توليدکنندگان به دليل حجم واردات انجام شده مجبور بودند شکر را با قيمت يک هزار و 700 تا يک هزار و 760 تومان بفروشند.
وي در اين خصوص اضافه کرد: اين امر موجب کاهش نقدينگي و مشکلاتي براي توليدکنندگان مي‌شد که با نظرات مثبت مقامات جهاد کشاورزي و با درايت به موقع، مبني بر ممانعت از ثبت سفارش ورود شکر تا اطلاع ثانوي به کشور از بحران در صنعت شکر کشور جلوگيري شد.
کريمي زند عنوان کرد: با وجود فراهم بودن شکر کافي در کشور و ذخيره حدود يک ميليون و 400 هزار تني در سال 93، بدون احتساب توليد سال 93، هيچ نگراني از باب کمبود شکر وجود ندارد و به همين دليل واردات شکر تا اطلاع ثانوي ممنوع شد.
وي با بيان اينکه با اضافه شدن توليد سال 93 به اين مقدار، موجودي شکر در وضع مطلوبي خواهد بود اذعان کرد: اين امر مي‌تواند فضاي آرامي را فراهم کند تا دولت با وضع تعرفه منطقي علاوه بر صيانت از حقوق مصرف کننده به رونق توليد و توسعه اين صنعت کمک کند.
به گزارش خبرگزاري فارس، کشت و صنعت نيشکر دهخدا يکي از واحدهاي هفتگانه شرکت توسعه نيشکر و صنايع جانبي مي‌باشد که در 25 کيلومتري شمال اهواز واقع شده است.
ظرفيت توليد يک‌صد هزار تن شکر خام و 175 هزار تن شکر سفيد است، اين کشت و صنعت رکوردهاي کاشت 8. 2 برابر استاندارد جهاني و همچنين راندمان تن در هکتار 128 تن در واحد سطح را در سال‌هاي گذشته به دست آورده است
تاريخ خبر: 92/11/15
منبع: فارس نيوز
كد خبر: 445
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR