آرشيو اخبار
مديرعامل كشت و صنعت نيشكر امام‌خميني(ره): هدف‌گذاري افزايش 25 درصدي توليد شكر در سال جاري
 
مديرعامل واحد كشت و صنعت نيشكر امام خميني(ره) گفت: در سال‌ جاري درصدديم از سطح 10 هزار و 84 هكتار از اراضي نيشكر، 90 هزار تن شكر خام توليد كنيم و افزايش 25 درصد توليد شكر نسبت به سال گذشته هدف ما در سال جاري است.

ناصر مجدي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه‌ خوزستان، اظهار كرد: سال‌ گذشته قرار بود 88 هزار تن شكر توليد كنيم اما سرمازدگي موجب شد كه 15 هزار تن از ميزان توليد كاسته شود و در نهايت 73 هزار و 400 تن توليد شكر خام داشته باشيم.

وي با بيان اين‌كه سطح اراضي نيشكر در سال‌ گذشته 9 هزار و 600 هكتار بوده است، افزود: وقتي نيشكر دچار سرمازدگي شود ديگر اين محصول قابل استحصال نيست.

مجدي تصريح‌ كرد: كارخانه MDF يكي از واحدهاي جانبي واحد نيشكر امام‌ خميني(ره) است. در اين واحد به صورت متوسط روزانه 280 مترمكعب MDF توليد مي‌شود و اين واحد هم‌اكنون در حالت بهره‌برداري آزمايشي با استفاده از 70 درصد ظرفيت خود كار مي‌كند. كيفيت محصول توليدي اين كارخانه بسيار خوب است و تا سه‌ماه آينده با ظرفيت 100 درصدي كار خواهد كرد.

او با بيان اين‌كه MDF توليدي فعلا صادر نمي‌شود و مصرف زيادي در كشور دارد، خاطرنشان‌كرد: از آن‌جا كه در تهران كارخانجات بزرگي مصرف‌كننده MDF وجود دارد، علاوه بر مصرف استان، استان تهران متقاضي اصلي اين محصول است و از تهران اين محصول به ديگر استان‌ها توزيع و حمل مي‌شود.

وي افزود: در واحد خوراك دام نيز روزانه 15 تن خوراك توليد مي‌شود. با توجه به اين‌كه دامداري صنعتي در استان نيست و بيشتر واحدهاي صنعتي در شمال ايران راه‌اندازي شده‌اند، در استان مصرف خوراك دام پايين است.
تاريخ خبر: 27/2/1391
منبع: ايسنا
كد خبر: 424
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR