آرشيو اخبار
توزيع فراوان مرغ 3500 توماني و شکر 1300 توماني در تعاوني‌هاي مصرف
 
خبرگزاري فارس: مدير عامل اتحاديه مصرف محلي استان تهران با اشاره به توزيع کالاهاي اساسي مورد نياز خانوارها گفت: مرغ 3500 توماني و شکر 1300 توماني، گوشت و روغن زير قيمت بازار به وفور در تعاوني‌ها توزيع مي‌شود.

ابراهيم طلايي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» با اشاره به اينکه مطابق سياست وزارت صنعت، معدن و تجارت از بيست و پنجم بهمن ماه تا پايان اسفند ماه جاري به عنوان جشنواره کالاهاي مصرفي مشخص شده اظهار داشت: طي مدت مزبور تمام کالاهاي مصرفي با تخفيف پنج تا 30 درصد در اختيار مشتريان قرار مي‌گيرد.
وي ادامه داد: کليه کالاهاي اساسي مورد نياز خانوارها شامل گوشت، برنج، شکر، روغن، قند و ساير اقلام مصرفي به نرخ مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت در کليه تعاوني‌هاي مصرف محلي در حال توزيع است.
وي ضمن تأکيد بر اينکه انواع برنج‌هاي داخلي و وارداتي به قيمت‌هاي مصوب به وفور در تعاوني‌هاي مصرفي در حال توزيع است، به اين سبب با هيچ کمبودي مواجه نيستيم، افزود: حدود هزار تن فقط برنج‌هاي تايلندي به قيمت‌هاي مصوب در حال تهيه و توزيع است که در کنار اين دست برنج‌ها، برنج‌هاي اروگوئه‌اي نيز در بازار يافت مي‌شود.
مدير عامل اتحاديه تعاوني‌هاي مصرف محلي با اشاره به مشارکت جدي تعاوني‌ها در اجراي دقيق قانون هدفمندي يارانه‌ها، گفت: در اين رابطه مرغ نيز بدون محدوديت به قيمت‌هاي مصوب سه هزار و 50 تومان در سطح وسيعي در حال توزيع است.
وي در رابطه با تهيه و توزيع شکر، خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌هاي متولي و کارخانجات توليد شکر در وفاق کامل با هم و هماهنگي لازم شکر مورد نياز کشور را تأمين مي‌کنند، شکر به قيمت کيلويي هزار و 175 تومان کارخانه در اختيار توزيع‌کنندگان قرار مي‌گيرد و کليه تعاوني‌هاي مصرف محلي نيز به قيمت هزار و 350 تا هزار و 400 تومان تحويل مردم مي‌دهند.
وي تأکيد کرد: در بعضي از اقلام با مشکلاتي مواجه هستيم که با پيگيري‌هايي که در دستورکار قرار دارد از طريق واردکنندگان گروه مواد پروتئيني به دنبال جذب سهميه‌هاي تعيين شده و توزيع هستيم. البته پيرو تمهيدات انديشيده شده در قالب سياست‌هاي تنظيم بازار آرامش نسبي طي هفته گذشته با تخفيف يکي دو درصدي در بازار گوشت داشتيم.
وي افزود: البته با توجه به شرايط بازار، کارخانجات توليدي و گروه‌هاي تأمين کالاهاي مصرفي بايد توجه داشته باشند که حتي‌الامکان در حمايت از فروشگاه‌هاي توزيعي و مصرف اهتمام لازم را داشته باشند. نقدينگي در اختيار فروشگاه‌ها محدود است ولذا انتظار داريم کالا با چک‌هاي مدت‌دار يکي دو ماهه يا تضميني در اختيار فروشگاه‌ها قرار گيرد.
طلايي با اشاره به تحريم‌هاي 33 ساله ايران از سوي کشورهاي غربي و حاميان اين کشورها اظهار داشت: تجربه ثابت کرده هيچ تحريمي در ايران بازدارنده نيست يا به عبارتي سياست‌هاي تحريمي همواره فرصتي براي احياء و بازتواني ظرفيت‌هايي شده است که امروز کشور را در مسير توسعه و تعالي قرار داده است.
وي ادامه داد:‌ انبارهاي کالاهاي مصرف پر و اقلام مصرفي به وفور در دسترس مردم قرار مي‌گيرد، مردم با مراجعه به فروشگاه‌هاي توزيع کالاهاي مصرفي بدون هيچ محدوديتي مي‌توانند نيازهاي خود را با نرخ‌هاي مصوب تأمين کنند.
وي خاطرنشان کرد: البته متأسفانه ديده مي‌شود که برخي شرکت‌ها با تلاطم بازار ارز از شرايط سوء استفاده کرده و با حذف حاشيه سود خرده‌فروشي و عمده فروشي به نوعي گران‌فروشي مي‌کنند ولذا انتظار داريم سازمان بازرسي و سازمان حمايت از مصرف‌کننده عملکرد اين دست شرکت‌ها را موشکافانه‌تر رصد و برخورد کنند.
مدير عامل اتحاديه مصرف محلي استان تهران در رابطه با تدوام سياست‌هاي منتج به تنطيم بازار و صيانت از حقوق مصرف‌کننده، گفت: پيش‌بيني‌هاي لازم براي تداوم شرايط موجود در سال 91 نيز صورت گرفته و کالا و اقلام مصرفي مردم در سال آتي نيز بدون هيچ محدوديتي در اختيار مردم قرار خواهد داشت.
وي تأکيد کرد: نيازسنجي‌هاي لازم از شبکه‌هاي توزيعي و مصرفي انجام شده و مطابق با نياز جامعه کالا در اختيار شبکه توزيعي کشور قرار گرفته است بنابراين اينکه در سال 91 با مشکلي به سبب تأمين و توزيع کالا مواجه باشيم به هيچ عنوان صحت نخواهد داشت.
وي تصريح کرد:‌ تيم‌هاي نظارتي تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاري به خصوص ايام نتهي به ايام نوروز در بحث نظارت و کنترل قيمت‌ها عملکرد بسيار مطلوبي داشته و دارند و به اين سبب با هيچ مشکلي مواجه نيستيم.
طلايي شرايط فعلي بازار کالاهاي مصرفي را واقعا مطلوب ارزيابي و اظهار داشت: انواع کالاهاي مصرفي و اساسي مورد نياز خانوارها به وفور در بازار موجود است و مشکلي به لحاظ تأمين و توزيع نداريم
تاريخ خبر: 8/12/1390
منبع: خبرگزاري فارس
كد خبر: 421
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR