آرشيو اخبار
اعلام قيمت جديد شکر در هفته جاري/ ذخيره‌سازي شکر براي 8 ماه
 
دبير انجمن صنفي کارخانجات قند و شکر ايران با اعلام قيمت 1175 توماني شکر درب کارخانجات توليدي، از تعيين نرخ شکر بسته‌بندي براي مصرف‌کنندگان در هفته جاري خبرداد و گفت: هم اکنون ذخاير شکر، پاسخگوي نياز 8 ماه کشور است.
بهمن دانايي در گفتگو با خبرنگار مهر از تعيين قيمت 1175 توماني براي هر کيلوگرم شکر درب کارخانه خبرداد و گفت: قيمت شکر بسته‌بندي 900 گرمي براي مصرف‌کنندگان در روزهاي آينده از سوي سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان اعلام و به واحدهاي عرضه کننده ابلاغ خواهد شد.
دبير انجمن صنفي کارخانجات قند و شکر ايران افزود: در مقطعي از زمان، قيمت شکر در بازار به 1400 تومان نيز رسيد، اما با تفاهم صورت گرفته ميان وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارخانجات، قيمت شکر درب کارخانه، 1175 تومان تعيين شد.
وي تصريح کرد: ميزان مصرف کشور در فصول مختلف سال متفاوت است، به اين معنا که در ماههاي تابستان، همراه با افزايش مصرف، ميزان مصرف بالاتر مي‌رود و به 180 تا 200 هزار تن مي‌رسد، اما در ماههاي زمستان همين مصرف به 140 تا 150 هزار تن تقليل مي‌يابد، اما به طور متوسط ميانگين مصرف کشور هر ماه، 170 تا 180 هزار تن است.
دانايي از عرضه مستقيم شکر با قيمت مناسب در نمايشگاههاي عرضه مستقيم کالا خبرداد و اظهارداشت: عرضه مستقيم شکر باعث کاهش دو تا سه حلقه واسطه و به تبع آن، کاهش قيمت مي‌شود.
وي از افزايش ميزان توليد شکر در کشور خبرداد و گفت: هم اکنون توليد شکر کشور از مرز يک ميليون و 300 هزار تن گذشته است، ضمن اينکه حدود يک ميليون تن نيز شکر خام وارداتي براي تصفيه در اختيار کارخانجات توليدکننده قرار مي‌گيرد که بر اين اساس پيش‌بيني مي‌شود، که با موجودي يک ميليون و 300 تا يک ميليون و 400 هزار تن شکر وارد سال 91 شويم.
دانايي تصريح کرد: بر اين اساس، نياز 8 ماه کشور را ذخيره داشته و در انبارها موجود داريم، ضمن اينکه از شهريورماه سال 91 نيز، مجدد شکر توليدي کارخانجات وارد بازار مي‌شود. بنابراين جاي هيچگونه نگراني نيست.
تاريخ خبر: 23/11/1390
منبع: خبرگزاري مهر
كد خبر: 419
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR