آرشيو اخبار
معاون سازمان حمايت به ايسنا خبر داد: * آغاز اعمال افزايش قانوني قيمت لبنيات * افزايش‌هاي بيش از حد برگردانده مي‌شوند
 
معاون کالاهاي مصرفي و خدمات عمومي سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان با اعلام آغاز اعمال افزايش قانوني قيمت محصولات لبني از روز گذشته تصريح كرد: ميزان افزايش انواع محصولات لبني 9 درصد است و افزايش‌هاي بيش از اين ميزان برگرداننده مي‌شوند.

محمد قبله در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ميزان افزايش قيمت‌هاي محصولات لبني را حداكثر 9 درصد اعلام و عنوان كرد كه اعمال اين ميزان افزايش قيمت محصولات لبني از روز گذشته آغاز شده است.

وي ادامه داد: اگر واحدي بيش از اين ميزان، قيمت محصولات خود را افزايش داده بود بايد قيمت را به اندازه افزايش 9 درصدي برگرداند.

قبله يادآور شد:‌ اين ميزان افزايش به صورت واحد براي كل محصولات لبني كشور است.

به گزارش ايسنا، اين در حالي است كه پيش از اين رييس هيات مديره اتحاديه مركزي دامداران عنوان كرده بود پس از تشكيل جلسه در ستاد تنظيم بازار به رياست معاون اول رييس‌جمهوري قرار شده قيمت شير در كارگروه‌هاي استاني مشخص شود.

اما به گفته سيروس روستا، به دليل زمان‌بر بودن اين موضوع، در نهايت قرار شد قيمت شيرخام و فرآورده‌هاي لبني در استانداري تهران با حضور استاندارد و مسوولان تعزيرات حكومتي، ستاد تنظيم بازار، وزارت جهاد كشاورزي و نمايندگان صنايع لبني و دامداران تعيين و در سراسر كشور اعمال شود.

از سوي ديگر در حالي افزايش قيمت قانوني محصولات لبني به ميزان 9 درصد از روز گذشته آغاز شد كه به گفته دبير انجمن صنفي صنايع لبني برخي شركت‌ها از اوايل دي‌ماه امسال 10 درصد بر قيمت محصولات خود اضافه كرده و در هفته‌ اخير برخي ديگر از شركت‌هاي لبني نيز اين افزايش را در قيمت محصولات خود اعمال كرده‌ بودند.

البته رضا باكري گفته است پس از تعيين قيمت از سوي سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان اين كارخانه‌ها هيچ‌گونه افزايشي در محصولات خود نخواهند داشت، چرا كه قبلا اين افزايش را بر محصولات خود اعمال كرده‌اند.

تاريخ خبر: 16/11/1390
منبع: خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
كد خبر: 418
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR