آرشيو اخبار
موجودي بي‌نظير کالاهاي اساسي/جزئيات تمهيدات ويژه براي بازار شکر
 
قائم‌مقام معاونت بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت از اتخاذ تمهيدات ويژه براي بازار شکر توسط ستاد تنظيم‌بازار خبر داد و گفت: موجودي کالاهاي اساسي بي‌نظير است.

حسين مدرس‌خياباني در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تمهيدات ويژه دولت براي تنظيم بازار شکر و مصوبات کميته تنظيم‌بازار در رابطه با اين کالا گفت: کار ويژه‌اي براي تامين شکر مورد نياز بازار در هماهنگي با انجمن صنفي قند و شکر صورت گرفته و بر اساس آن، کميته تنظيم بازار محدوده قابل قبول قيمت شکر را مصوب و ابلاغ کرده است.
قائم‌مقام معاونت بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: همچنين قرار بر اين است که سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان هرچه سريعتر نسبت به تعيين قيمت مصرف‌کننده شکر به صورت فله و بسته‌بندي 900 گرمي را بر اساس سقف قيمت فروش کارخانجات، به زودي ابلاغ کند.
وي، موجودي کالاهاي اساسي را در کشور بسيار مناسب ارزيابي و تصريح کرد: هم اکنون در بيشتر کالاهاي اساسي، ذخاير مکفي براي کشور وجود دارد و حتي به صراحت مي‌توان گفت که در مورد کالاهايي همچون شکر، هم اکنون موجودي کشور بي‌نظير است و حداقل به اندازه 7 ماه نياز کشور، موجودي در انبارها وجود دارد؛ ضمن اينکه روند توليد و تجارت اين کالاها نيز عادي است و بخشي از آن از توليد داخلي و بخشي ديگر در حال ثبت‌سفارش براي واردات است.
مدرس‌خياباني اظهار داشت: در حال حاضر حداقل بيش از 7 ماه نياز کشور، شکر در انبارها موجود است و توليد داخلي نسبت به سال گذشته، بيش از 30 درصد افزايش يافته است؛ اين در شرايطي است که هم اکنون بيش از 900 هزار تن توليد شکر در کشور صورت گرفته و پيش‌بيني مي‌شود که مجموع توليد شکر کشور در سال جاري به يک ميليون و 300 هزار تن بالغ شود.
وي افزود: همچنين 400 هزار تن توليد شکر داخلي نيز تا فروردين ماه به عدد موجودي‌هاي کشور اضافه مي‌شود؛ ضمن اينکه روند ثبت سفارش شکر خام و تصيفه آن از سوي کارخانجات، به صورت عادي و معمول ادامه دارد.
مدرس‌خياباني گفت: همچنين اين آمادگي وجود دارد تا شکر مورد نياز اتحاديه صنف قنادان، کارخانجات شيريني و شکلات را بدون اعمال محدوديت و با قيمت مصوب سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان در اختيار آنها قرار دهيم.
وي تصريح کرد: همچنين اتحاديه‌ها، شبکه‌هاي عرضه مرسوم کالا همچون فروشگاههاي زنجيره‌اي، سازمان ميادين ميوه و تره‌بار، اتحاديه صنف قنادان، کارخانجات قند و شکر و به علاوه صنوف منتخبي که در فروش فوق‌العاده ايام پاياني سال شرکت مي‌کنند، مي‌توانند از شکر ذخيره‌سازي شده با نرخ مصوب بهره‌مند شوند.
مدرس‌خياباني با تاکيد بر ضرورت حمايت از خريد تضميني چغندرقند و نيز تامين سرمايه در گردش مورد نياز کارخانجات توليدي شکر، ابراز اميدواري کرد که سال زراعي 91-90 بتوان، برنامه توليد شکر را به يک و نيم ميليون تن افزايش داد.
وي افزود: طرحهايي در دستور کار است که بتوان تسهيلات سرمايه در گردش را فراهم و از کشاورزان حمايت کرد تا با رونق کشت چغندرقند بتوان به سمت خودکفايي در اين کالاي اساسي پيش رفت و سال آينده، ضريب خودکفايي کشور را به 70 درصد رساند
تاريخ خبر: 18/11/1390
منبع: كانون انجمن هاي صنفي صنايع غذايي ايران
كد خبر: 416
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR