آرشيو اخبار
شكر در بورس كالا خريدار ندارد
 
شكر عرضه شده در بورس كالا بدون خريدار مي‌ماند.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از ابتداي مرداد ماه تا هفته كاري منتهي به بيست‌وهفتم اين ماه 47 هزار و 520 تن شكر در بورس كالا عرضه شده و با وجود 22 هزار و 150 تن تقاضا، تنها يك هزار تن آن معامله شده است.

شكر در رينگ كشاورزي در مرداد ماه با حجم بالا برابر با 29 هزار و 500 تن عرضه شد و با وجود 18 هزار و 250 تن تقاضا به دليل نبود توافق بر سر قيمت كالا تنها 900 تن آن معامله شد.

در هفته دوم اين ماه كه به 13 مرداد منتهي مي‌شد، پنج هزار و 500 تن عرضه شكر در برابر دو هزار و 900 تن تقاضا ثبت شد تا در نهايت فقط 100 تن معامله شود.

شكر در سومين هفته بين روزهاي 15 الي 20 مرداد ماه چهار هزار و 920 تن عرضه شد و در حالي كه يك هزار تن تقاضا براي خريد داشت باز هم به دليل اختلاف بر سر قيمت معامله نشد.

و در آخرين هفته و بين روزهاي 22 تا 27 مرداد ماه هفت هزار و 600 تن شكر در رينگ كشاورزي بورس كالا عرضه شد و اين بار هيچ خريداري نداشت.

اما چرا شكر در روزهاي ماه رمضان كه با توجه به خوراكي‌هاي ويژه اين ماه بايد بيشتر مورد معامله باشد در بورس كالاي كشور با اقبال مشتريان روبرو نيست؟

شكر در رينگ كشاورزي بورس كالاي ايران با قيمتي بالاي يك هزار و 200 تومان عرضه مي شود اين در حالي است كه در بازار خارج از بورس ادعا مي‌شود شكر با قيمت يك هزار 60 تومان براي هر كيلو به فروش مي‌رسد.

به گفته مسئولان بورس برخي از شركت‌هاي توليدكننده شكر كه تا كنون اقدام به عرضه در بورس مي‌كردند، در بازار خارج از بورس عرضه مي كنند تا با توجه به تمايل خريدار براي خريد ارزان تر بتوانند محصولات خود را بفروش برسانند.

تاريخ خبر: 31/05/1390
منبع: خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
كد خبر: 403
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR