آرشيو اخبار
قيمت شکر از 1370 به 1200 تومان کاهش مي‌يابد
 
عضو انجمن صنفي کارخانجات قند و شکر با اشاره به توليد يک ميليون و 400 هزار تني شکر در سالجاري،گفت: با توجه به تمهيدات در نظر گرفته شده، قيمت عمده‌فروشي شکر در هفته‌هاي آينده از 1370 تومان به 1200 تومان کاهش خواهد يافت.
مجتبي کاروان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سال گذشته توليد کارخانجات شکر کشور به يک ميليون و 100 هزار تن رسيد که با توجه به شرايط امسال، ميزان توليدات داخلي از مرز يک ميليون و 400 هزار تن خواهد گذشت؛ اين درحالي است که نياز داخلي به اين کالا سالانه بالغ بر 2.2 ميليون تن است و بر همين اساس، مابه‌التفاوت اين رقم بايد از طريق منابع خارجي تامين شود.
عضو انجمن صنفي کارخانجات قند و شکر افزود: واردات صورت گرفته به کشور در قالب شکر خام است که بايد از طريق کارخانجات داخلي، تصفيه و به بازار عرضه شود؛ اين در حالي است که به دلايلي همچون افزايش قيمت شکر در بازارهاي بين‌المللي، پايان يافتن توليدات داخلي و نياز به واردات براي تامين مايحتاج مردم، بازار با افزايش قيمت شکر مواجه شد؛ اما با توجه به سياست اخير دولت مبني بر کاهش تعرفه، شرايط واردات تسهيل شده و به تبع آن، قيمت کاهش خواهد يافت.
وي تصريح کرد: برآوردها حکايت از آن دارد که بالغ بر 600 هزار تن شکر در 10 روز گذشته و ظرف دو ماه آينده وارد کشور شده و مي‌شود که در اين راستا، تنظيم بازار ماه مبارک رمضان نيز با وضعيت بهتري به لحاظ تامين اين کالا مواجه بوده و شرايط ايده‌آلي در بازار اين محصول حاکم خواهد شد.
به گفته کاروان، ميزان ذخاير استراتژيک دولت نيز در حد قابل قبولي است و اين اطمينان در بازار وجود دارد که در روزهاي آينده، آرامش به بازار شکر حاکم شده و قيمت‌ها متعادل‌تر از حد فعلي خواهد بود.
وي اظهار داشت: تا پايان شهريورماه امسال، مجموع ميزان موجودي و واردات شکر به يک ميليون تن خواهد رسيد؛ اين در حالي است که نياز کشور در دو ماه آينده بر اساس انچه که وزارت بازرگاني عنوان مي‌کند، 400 هزار تن خواهد بود و کشور با 600 هزار تن رقم مازاد بر مصرف مواجه مي‌شود.
کاروان خاطرنشان کرد: نياز کشور تا دو ماه آينده به صورت کامل تامين خواهد شد و از اواخر شهريور و اول مهرماه، با ورود توليدات جديد کارخانجات داخلي، ميزان عرضه افزايش خواهد يافت و به تبع آن، قيمت شکر نيز کاهش مي‌يابد.
وي پيش‌بيني کرد که با توجه به شرايط آتي، قيمت شکر به صورت عمده‌فروشي از 1370 تومان در هفته گذشته به 1200 تومان تنزل خواهد يافت. حجم ذخاير قابل اتکا است و در هفته‌هاي آينده نيز به ميزان موجودي شکر کشور افزوده خواهد شد و مي‌توان به نگراني‌ها پايان دهد.
تاريخ خبر: 28/04/1390
منبع: خبرگزاري مهر
كد خبر: 392
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR