آرشيو اخبار
فلاحت پيشه در تذكري خواستار شد: رسيدگي به موضوع از بين رفتن تعرفه واردات شكر و پشت پرده‌هاي آن
 
نماينده مردم اسلام آباد غرب در مجلس، با اشاره به از بين رفتن تعرفه واردات شكر از هيات ريسه خواست تا اين موضوع را به عنوان يك امر پيشگيرانه رسيدگي كنند و ببينند پشت پرده اين تصميم چه كساني قرار دارند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حشمت الله فلاحت پيشه در اخطار اصل 43 قانون اساسي گفت: شرايط پيش آمده در بحث واردات شكر در كشور كه حدود چهار سال پيش اتفاق افتاد از نمودهاي فساد اقتصادي بود؛ در آن زمان افرادي به قيمت ضربه زدن به خود اتكايي و خودكفايي درزمينه توليد چقندر قند و نيشكر و همچنين ورشكست كردن كارخانه هاي قند و شكر به پولهاي گذافي رسيدند اين افراد از راند استفاده كرده بودند و پرونده هايي در مورد آن‌ها تشكيل شد كه يكي از آن‌ها در مورد سلطان شكر بود.

وي افزود: رسيدن معدود افرادي به پولهاي كلان حاصل اين بود كه تعرفه واردات شكر به يك‌باره صفر شده بود، عده اي شروع به وارد كردن شكر به قيمت پايين تر از نرخ توليد در داخل كردند كه هم به كشاورزي و هم به كارخانجات قند و شكر ضربه زيادي زدند و اين موضوع به دادگاه كشيده شد و در مجلس هم سئوالي در اين باره پخش شد اما كسي خسارت ضرر‌ديدگان را جبران نكرد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي خاطر نشان كرد من هشدار مي دهم اين اتفاق در حال تكرار شدن است و با تصميمي كه آقايان در چند روز اخير گرفتند تعرفه واردات شكر به صفر رسيده است؛ من از هيات رييسه تقاضا مي كنم اين موضوع را بررسي كند و 19 نفري را كه مي‌خواهند صاحب پولهاي كلان شوند چه كساني هستند.

فلاحت پيشه ادامه داد بعد از گذشت چند سال از موضوع واردات شكر تلاش شده تا كارخانجات قند و شكر بتوانند سرو پا بايستند ، بخش هايي تعطيل شده و كارگران بيكار شده بودند و همچنين كشاورزان با مشكلات جدي روبه رو شده بودند اما در اين چند سال سعي شده اين مسئله به سختي جبران شود كه متاسفانه دوباره همين سياست به كار گرفته شده است.

وي ادامه داد: من اميدوارم اين مسئله اشتباه باشد و رانت جديدي در كار نباشد اما بايد اين موضوع بررسي شود كه آيا افراد جديدي كيسه دوختند كه به قيمت ضربه زدن به اقتصاد كشور پولدار شوند؟ اين مسئله بايد به طور جدي مورد بررسي قرار گيرد و نتايج آن به اطلاع مردم برسد.

شهاب الدين صدر رييس جلسه در اين باره گفت موضوع واردات به دليل اين كه در بخشهاي مختلف مطرح بود با راي همكاران مقرر شد با حضور وزير بازرگاني در جلسه علني مطرح شود و انشاء الله در جلسات آينده مورد رسيدگي قرار مي گيرد.

تاريخ خبر: 28/04/1390
منبع: خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
كد خبر: 391
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR