آرشيو اخبار
استاندار آذربايجان‌شرقي: اعتبار 7500 ميلياردريالي انتقال آب ارس به دشت تبريز چگونه بايد تامين شود؟ ميزان شاغلان بخش كشاورزي استان مدام در حال كاهش است
 
استاندار آذربايجان‌شرقي گفت: تعمق و واقع‌نگري در اجراي طرح‌هاي توسعه كشاورزي ضرورت اساسي دارد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه آذربايجان‌شرقي، "عليرضا بيگي"، در نشست كارگروه آب و كشاورزي آذربايجان‌شرقي، با انتقاد از عملكرد ضعيف متوليان كشاورزي استان و عقب بودن اين بخش از برنامه توسعه در برخي از زيربخش‌ها، بر ضرورت توانمندكردن كشاورزان كه چشم اميد به اقدامات دولت دوخته‌اند، تاكيد كرد.

وي تدوين برنامه‌اي مشخص براي توسعه تعاوني‌ها و تعيين تكليف مردم به‌ويژه سرمايه‌گذاران در بخش كشاورزي را ضروري دانست و گفت: سؤالات سرمايه‌گذاران بايد پاسخ داده شود.

عليرضابيگي بر ضرورت تعمق و واقع‌نگري در اجراي طرح‌هاي توسعه كشاورزي تاكيد و اين سوال را مطرح كرد كه "اعتبار هفت‌هزار و 500 ميليارد ريالي انتقال آب ارس به دشت تبريز چگونه بايد تامين شود؟"

وي به متوليان امر توصيه كرد، به جاي اجراي اين طرح به فكر تكميل پاياب سدهاي موجود باشند.

استاندار آذربايجان‌شرقي خواستار پاسخگويي مسوولان سازمان‌هاي ذيربط به مطالبات مردم در بخش كشاورزي شد.

وي با بيان اينكه بخش كشاورزي 19 درصد شاغلان در آذربايجان‌شرقي را به خود اختصاص داده‌ است، افزود: ولي در موقعيت فعلي مدام اين رقم كاهش مي‌يابد و اين امر به‌علت سودمند نبودن فعاليت‌هاي كشاورزي در شرايط فعلي است.

بيگي گفت: در دولت‌هاي نهم و دهم يك سرمايه‌ عظيم در دولت بكار گرفته‌ شده‌است تا نور اميد در دل روستاييان روشن شود تا فعاليت‌هاي كشاورزي خود را در دولت‌هاي نهم و دهم شكوفا ببينند.

وي با اشاره به اينكه در حوزه برنامه‌ريزي براي بخش تعاون مجهولات زيادي داريم، گفت: در موضوع توانمند كردن توده‌هاي كشاورزي اگر بخواهيم اين انتظارات را با بوروكراسي اداري انجام دهيم نخواهيم توانست بر موضوعات تمركز كنيم و با پشت ميزنشيني مشكلات روستاييان حل شدني نيست.

استاندار آذربايجان‌شرقي با اشاره به اينكه از منابع موجود در استان به خوبي استفاده نمي‌شود، گفت: منابع موجود به‌دليل عدم برنامه‌ريزي صحيح بلااستفاده رها شده‌اند و ما به دنبال انتقال 600 ميليون مترمكعب آب رودخانه‌ ارس هستيم.

وي با اشاره به مشكلات موجود در خصوص سدهاي استان و اينكه از توانمندي‌هاي اين سدها به موقع و به‌درستي استفاده نمي‌شود، گفت: مطالب گفته‌شده به منزله‌ نفي اقدامات صورت گرفته از سوي مسئولان نيست و ما خواستار كمك‌هاي وزارتخانه‌ جهاد كشاورزي در خصوص مشكلات بخش كشاورزي استان هستيم.

تاريخ خبر: 01/07/1389
منبع: خبرگزاري دانشجويان ايران - تبريز
كد خبر: 364
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR