آرشيو اخبار
بازار شكر به تعادل رسيد
 
در حال حاضر بازار شكر به تعادل رسيده و اين محصول به وفور در بازار عرضه مي‌شود.

بهمن دانايي - دبير انجمن صنفي كارخانه‌هاي قند و شكر - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان مطلب بالا افزود: به دليل بهبود شرايط ، در سال جاري توليد شكر داخلي از مرز يك ميليون تن خواهد گذشت.

وي با بيان اين‌كه سال گذشته حدود 500 هزار تن شكر توليد داخل در زمان مناسب به فروش رسيد، خاطرنشان كرد: به همين دليل توليدكنندگان توانستند پول كشاورزان را به موقع پرداخت كنند و در نتيجه توليد چغندر در سال جاري از دو ميليون تن سال گذشته به چهار ميليون تن افزايش خواهد يافت.

وي افزود: امسال وضعيت توليد نيشكر نيز مناسب بوده و طبق پيش‌بيني‌ها حدود پنج ميليون و300 هزار تن نيشكر توليد خواهد شد.

دانايي با بيان اين‌كه كارخانه‌ها، استحصال شكر را از نيمه شهريور آغاز خواهند كرد، تصريح كرد: ‌به اين ترتيب پيش از پايان شهريور، شكر توليد داخل وارد بازار شده و قيمت شكر در بازار كاهش خواهد يافت.

وي ادامه داد: امسال برخلاف پيش‌بيني‌ها قيمت جهاني شكر كاهش چنداني نداشته و اين مساله مانع تشديد واردات شكر به داخل كشور شد. امسال همچنين به دليل وقوع خشكسالي در كشورهايي همچون هند و وقوع سيل در كشورهايي مانند برزيل و پاكستان توليد جهاني شكر كاهش يافته و قيمت‌ اين محصول در بازارهاي جهاني كاهش چنداني نداشته است.

دانايي تصريح كرد: خوشبختانه در حال حاضر شكر تنها كالايي است كه به وفور در بازار عرضه شده و هيچگونه كمبودي در عرضه اين كالا وجود ندارد.

وي با ابراز تاسف از اين‌كه در چند سال اخير واردكنندگان شكر هيچ‌گاه به دولت براي تنظيم بازار كمك نكرده و تنها به دنبال منافع خود از واردات شكر بوده‌اند، گفت: با راه‌اندازي كارخانه‌ها در نيمه شهريورماه، توليدكنندگان داخلي بازوي اجرايي مناسبي براي دولت در تنظيم بازار خواهند بود.

تاريخ خبر: 01/06/1389
منبع: خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
كد خبر: 357
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR