آرشيو اخبار
سهم قند و شکر در سبد هزينه خانوار يک درصد است
 
مشهد - خبرگزاري مهر: رئيس انجمن صنايع غذايي ايران گفت: بر اساس آمار بانک مرکزي در سال 86 سهم قند و شکر در سبد هزينه خانوار حدود يک درصد بود و اين در حالي است که سهم گوشت در اين سال در سبد هزينه خانوار بالغ بر 26.3 درصد است.
به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، سيد محمد حسيني عصر پنجچشنبه در سي‌ و ‌يکمين سمينار سالانه مديران کارخانه‌هاي صنايع قند و شکر ايران که در تالار گردهمايي شکر مرکز بررسي و تحقيق و آموزش صنايع قند ايران برگزار شد، افزود: پيش‌نويس شوراي سياست‌گذاري صنايع قند و شکر کشور آماده شده است و منتظر تصويب اين پيش‌نويس در هيئت دولت هستيم.
رئيس انجمن صنايع غذايي ايران با اشاره به اينکه در حال حاضر صنايع آبميوه کشور 30 درصد کاهش توليد دارند، اظهار داشت: مسئولان دولتي آمار دقيقي از کارخانجات تعطيل شده در شهرک‌هاي صنعتي ارائه نمي‌دهند.
در ادامه اين مراسم عضو هيئت مديره کارخانجات قند و شکر ايران گفت: آمار و ارقام نشان مي‌دهد که به‌ رغم استراتژيک بودن صنعت قند و شکر کشور، نگاه استراتژيکي به اين صنعت نداريم.
سيد محمود کم‌گويان اظهار داشت: براي پايداري در صنعت قند و شکر کشور و برگشت سرمايه‌گذاري در اين صنعت بايد ساختار اين صنعت متکي به فرهنگ مصرف‌کننده باشد.
عضو هيئت مديره کارخانجات قند و شکر ايران خاطرنشان کرد: بايد مهمترين مشکل صنعت قند کشور از جمله تعرفه وارداتي را روي ميز دولت گذاشت.
همچنين مديرکل حفاظت و محيط زيست خراسان رضوي در ادامه اين مراسم، افزود: جلوگيري از آلودگي محيط زيست در بخش صنعت از اولويت‌هاي برنامه چهارم توسعه است و سعي خواهيم کرد که اين موضوع را در برنامه پنجم نيز توسعه دهيم.
سيد حسين آقاميري با تاکيد بر اينکه ايجاد تصفيه‌خانه فاضلاب در کارخانجات صنايع قند و شکر منجر به کاهش هزينه‌هاي توليد آن‌ها شده است، يادآور شد: با نصب اين تصفيه‌خانه سهم مصرف آب در کارخانجات قند از هزار و 200 ليتردر ثانيه به 261 ليتردر ثانيه کاهش يافته است.
وي تاکيد کرد: هزينه کردن در بخش محيط زيست هزينه‌گذاري نيست زيرا با جرات مي‌توان گفت سرمايه‌گذاري در اين بخش بيش از چهار برابر براي صاحبان صنايع سودآور است.
تاريخ خبر: 22/05/1388
منبع: مشهد - خبرگزاري مهر
كد خبر: 323
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR