آرشيو اخبار
دبير انجمن صنفي کارخانه هاي قند و شکر ايران: کارگروه ويژه اي براي حل مشکلات صنعت قند و شکر کشور تشکيل شود
 
دبير انجمن صنفي کارخانه هاي قند و شکر ايران خواستار تشکيل سريع تر کارگروه ويژه اي با حضور نمايندگان صنعت قند و شکر از سوي دولت جهت رفع مشکلات موجود در اين صنعت شد.

"بهمن دانايي " امروز (يکشنبه ) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا، کاهش جدي تعرفه هاي واردات شکر خام و سفيد از سه ماهه نخست سال 85 تاکنون را چالش اساسي بر سر راه توليد در صنعت قند و شکر کشور ، عنوان کرد.
وي با بيان آنکه صنعت قند و شکر با تاريخي 113 ساله طيف عظيم و گسترده اي از اشتغال و فوايد زراعي را در کشور دربر گرفته است، تصريح کرد: شايسته نخواهد بود که اين صنعت از گردونه فعاليت خارج شود و کشور در تامين شکر به وابستگي مطلق برسد.
دبير انجمن صنفي کارخانه هاي قند و شکر ايران با بيان آنکه اين انجمن وضعيت موجود را در نامه اي خطاب به معاون اول رييس جمهوري شرح داده است، گفت : در اين نامه تاکيد شده است چنانچه سياست دولت بر خروج از توليد شکر در کشور است، مراتب را اعلام تا از مرگ تدريجي واحدها جلوگيري و از ايجاد و انباشت ضرر و زيان هاي بيشتر ممانعت شود و سهامداران و صاحبان کارخانه ها بتوانند درخصوص اموال و سرمايه هاي خود تصميم منطقي و اقتصادي را اتحاذ کنند.
وي افزود: در اين نامه همچنين از دکتر "پرويز داودي " درخواست شده است چنانچه سياست دولت بر اصل ماندگاري اين صنعت استوار است، در اسرع وقت کارگروه ويژه اي با حضور نمايندگان صنعت قند کشور تشکيل و با انجام کار کارشناسي و مستند بر واقعيت ها، تصميمات لازم اتخاذ و به مرحله اجرا گذاشته شود.
دانايي در پايان گفت وگويش با خبرنگار اقتصادي ايرنا تصريح کرد: دستور تشکيل کارگروه فوري و اضطراري در سفر استاني هيات دولت به خراسان رضوي و در کارگروه صنعت و معدن اين استان توسط دکتر "محمود احمدي نژاد " رييس جمهوري صادر شده است.
اقتصام ** 9134**


انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 201467
تاريخ خبر: 6/8/87
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)
كد خبر: 274
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR