آرشيو اخبار
دبير انجمن صنعتي توليد كنندگان قند و شكر در گفت‌وگو با فارس عنوان كرد: موج رواني گراني، دسيسه دلالان قند و شكر براي كاهش تعرفه واردات
 
خبرگزاري فارس: دبير انجمن صنعتي توليد كنندگان قند و شكر گفت: هم اكنون يك ميليون و 200 هزار تن قند و شكر در انبارهاي كارخانجات تلنبار شده است و تحت اين شرايط به راه انداختن موج رواني گراني دسيسه دلالان براي وادار كردن دولت به كاهش تعرفه واردات است.


بهمن دانايي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در خصوص افزايش قيمت قند و شكر در بازار اظهار داشت: دلالان و سودجويان به دليل اينكه تعرفه واردات شكر بالا رفته و ديگر نمي‌توانند از محل واردات سود ببرند، تلاش مي‌كنند با ايجاد اختلال در بازار، دولت را وادار كنند به صورت شتاب‌زده اقدام به كاهش تعرفه واردات كند.
وي با بيان اينكه افزايش قيمت قند و شكر قطعا يك دسيسه است، افزود: هم‌اكنون انبارهاي كارخانجات ما مملو از قند و شكر است و در حالي كه قيمت مصوب دولت براي هر يك كيلو شكر560 تومان است، كارخانجات حاضرند محصولات خود را با قيمت 510 تا 520 تومان نيز بفروشند تا پاسخگوي مطالبات معوق چغندر كاران و ديگر هزينه‌هاي خود باشند.
دانايي ذخيره قند و شكر كارخانجات داخلي را در حال حاضر يك ميليون و 200 هزار تن ذكر كرد و گفت: با اين ذخاير حتي اگر امسال نيز نتوانيم توليد كنيم، قادر به تامين نياز يك سال كشور هستيم.
وي با ابراز تعجب از اينكه محصول توليدي كارخانجات داخلي بدون خريدار مانده و در عين حال موج رواني گراني در كشور به راه افتاده است، تصريح كرد: انجمن توليد كنندگان قند و شكر طي اطلاعيه‌اي اعلام كرده است متقاضيان خريد مي‌توانند با قيمت 560 تومان شكر و 615 تومان قند را از كارخانجات تهيه كنند.
دانايي همچنين از وزارت بازرگاني خواست بخشهاي نظارتي خود را براي كنترل بازار فعال كنند.
وي از وزارت بازرگاني خواست به جاي هدايت تقاضاي قند و شكر موجود به سمت شركتهاي غله بازرگاني استانها اين تقاضا را به سمت كارخانجات هدايت كند تا قند و شكر موجود در انبارهاي اين بنگاهها عرضه شده و ذخاير دولت نيز حفظ شود.
دانايي خاطرنشان كرد: از دولت خواسته‌ايم تنظيم بازار قند و شكر را به ما بسپارد اما هنوز پاسخي دريافت نكرده‌ايم.
انتهاي پيام/


تاريخ خبر: 18/03/87
منبع: خبرگزاري فارس
كد خبر: 265
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR