آرشيو اخبار
وزارت بازرگاني در پي مطرح شدن كمبودهايي در بازار قند و شكر، توزيع گسترده‌ي اين كالا را آغاز كرد
 
وزارت بازرگاني در پي مطرح شدن كمبودهايي در بازار قند و شكر، توزيع گسترده‌ي اين كالا را آغاز كرد.

محمدصادق مفتح ـ معاون وزير بازرگاني ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ‌از آغاز توزيع گسترده‌ قند و شكر در تعاوني‌هاي كارمندي، ‌كارگري، صنوف توزيعي و فروشگاه هاي زنجيره‌اي خبر داد.

مفتح گفت: در حال حاضر بي‌سابقه‌ترين ذخيره‌ قند و شكر در كشور موجود است به طوري كه 1.5 ميليون تن موجودي در كارخانجات و حدود ‌700 هزار تن ذخيره‌سازي از سوي دولت وجود دارد بنابراين به هيچ عنوان جاي نگراني نيست.

وي توصيه كرد: صنوف توزيعي در استان‌هاي مختلف با مراجعه به شركت‌هاي غله و خدمات به ميزان لازم قند و شكر تهيه مي‌كنند چراكه هيچ محدوديتي در توزيع آن وجود ندارد.

معاون وزير بازرگاني همچنين با اشاره به مشكل به وجود آمده در بازار قند و شكر در استان‌هاي آذربايجان غربي، ‌آذربايجان شرقي و زنجان عنوان كرد: توزيع گسترده قند و شكر در اين سه استان از روز شنبه گذشته آغاز شده و در تهران نيز از روز پنج شنبه گذشته آغاز شده است.

مفتح درباره علت به وجود آمدن كمبود قند و شكر در برخي نقاط كشور گفت: علت به وجود آمدن چنين مشكلي جوسازي رواني بوده چرا كه عده‌اي به دنبال سودجويي در پي ايجاد تنش در بازار بوده‌اند.

وي افزود: هيچ تغييري در بازار شكر به وجود نيامده و قطعا با تغيير وضعيت دولت نيز با استفاده از ابزار تعرفه و سياست تنظيم بازار شكر مورد نياز را از داخل و نيز تشويق بخش خصوصي به واردات تامين خواهد كرد. از سوي ديگر با توجه به آغاز فصل برداشت چغندرقند از اوايل شهريورماه امسال هيچ نگراني در خصوص تامين قند و شكر مورد نياز كشور وجود ندارد.

مفتح همچنين درباره‌ مشكل كمبود چاي و افزايش قيمت آن در بازار گفت: در حال حاضر حدود ‌100 هزار تن چاي در انبارهاي تعاوني، ‌كشاورزي موجود است و از سوي ديگر فصل برداشت چاي نيز نزديك است، بنابراين پيش‌بيني مي‌شود قيمت چاي به شدت كاهش يابد.

وي با بيان اين‌كه زمينه‌اي براي ايجاد مشكل در بازار چاي وجود ندارد عنوان كرد: در حال حاضر واردات چاي علاوه بر موجودي داخل به روال عادي در حال انجام است.

به گزارش ايسنا دوشنبه‌ هفته‌ گذشته نيز از سوي وزارت بازرگاني كالابرگ شماره‌ ‌947 ويژه‌ قند و شكر اعلام شد.

همچنين وزارت بازرگاني در اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه شركت‌هاي غله و بازرگاني مناطق چهارده‌گانه‌ي سراسر كشور آمادگي عرضه‌ قند و شكر بدون محدوديت به قيمت مصوب را دارا هستند.

بر اساس اين اطلاعيه، كليه‌ تعاوني‌ها، فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و واحدهاي توزيع كننده مي‌توانند براي دريافت كالاهاي ياد شده به شركت‌هاي غله و بازرگاني در استان مربوطه مراجعه كنند.

انتهاي پيام

كد خبر: 8703-07740
تاريخ خبر: 18/03/87
منبع: خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران .سرويس: بازرگاني
كد خبر: 264
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR