آرشيو اخبار
گامي جديد براي رفع بحران از صنعت قند كشور- دبير انجمن صنفي كارخانه‌هاي قند خبر داد: ارائه پيشنهاد پرداخت ما‌به‌التفاوت 1600 ريالي به كارخانه‌هاي قند كشور.
 
دبير انجمن صنفي كارخانه‌هاي قند كشور اظهار كرد: براساس ابلاغيه پيشنهادي وزارت صنايع و معادن ما به التفاوت 1600 ريالي به ازاي هر كيلو به كارخانه‌هاي شكر پرداخت مي‌شود.

مهندس بهمن دانايي در گفت‌وگو با خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) تصريح كرد: در جلسه‌اي كه 23 مهرماه امسال در وزارت صنايع و معادن برگزار شد مقرر گرديد تا در مدت 10 روز پس از اين جلسه، محصول باقي مانده از توليد سال 85 در انبارها، به نرخ چهار هزار ريال توسط كارخانه‌ها به فروش برسد.

به گفته وي در اين جلسه همچنين تصميم‌گيري شد كه ما به التفاوت قيمت مصوب (5600 ريال) تا قيمت تكليفي فوق به ميزان 1600 ريال براي هر كيلوگرم به كارخانه‌ها پرداخت شود و بديهي است نرخ قابل فروش قند حاصل جمع نرخ تكليفي و دستمزد خواهد بود.

دبير انجمن صنفي كارخانه‌هاي قند كشور همچنين متذكر شد: در اين جلسه مقرر شد تا محصولات بهره‌برداري سال جاري (87- 86) به قيمت چهار هزار ريال توسط كارخانه‌ها به فروش رسيده و ما به التفاوت آن بصورت علي‌الحساب براي هر كيلوگرم 1600 ريال پرداخت و پس از محاسبه قيمت قابل فروش توليد 86 توسط سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان، ما به التفاوت اشاره شده ترميم شود.

دانايي يادآور شد: طبق تصميم‌هاي صورت گرفته، در اين جلسه مقرر شد تا با استمهال بدهي‌هاي سررسيد شده كارخانه‌ها از تاريخ سررسيد به مدت يكسال موافقت شود و سهميه‌هاي تبصره 2 سال جاري بدون در نظر گرفتن ساير بدهي‌ها در اختيار كارخانه‌ها قرار گيرد.

وي ابراز اميدواري كرد كه با وجود ديرهنگام بودن تصميمات گرفته شده كه باعث ايجاد كاستي‌هايي از جمله رويگرداني حدود 23 هزار چغندرقند كار از كشت چغندر و كاهش بالغ بر 50 هزار هكتار كشت و به تبع آن تنزل حدود 300 تا 400 هزار تني توليد شكر شد، تصميماتي گرفته شده كه با تلاش‌هاي فراوان و دستور بسيار مغتنم وزير پيشنهادي وزارت صنايع و معادن، وزير جهاد كشاورزي و ساير مسوولان ايجاد شده است، رضايت كشاورزان زحمتكش را در مسير توليد فراهم كرده و زمينه‌هاي دستيابي به خودكفايي كه مي‌رفت به آرزويي تبديل شود ايجاد شود.

تاريخ خبر: 29/7/86
منبع: ISNA
كد خبر: 207
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR