آرشيو اخبار
معاون صنايع وزارت صنايع و معادن در گفت‌وگو با فارس خبر داد:بررسي تعرفه واردات شكر در كار گروه هماهنگي با وزارت بازرگاني
 
خبرگزاري فارس: معاون صنايع وزارت صنايع و معادن گفت: كارگروهي در وزارت صنايع براي ايجاد هماهنگي در زمينه تعرفه هاي مختلف با وزارت بازرگاني تشكيل شده است و تعرفه واردات شكر نيز در اين كارگروه بررسي شده و در صورت لزوم مورد بازنگري قرار مي ‌گيرد.

محمد جعفر دانش مارناني در حاشيه نمايشگاه شيرين و شكلات به گفت و گو با خبرنگار فارس پرداخت و در خصوص تعرفه واردات شكر اظهار داشت: در اين رابطه يك روي سكه لزوم حمايت منطقي از توليد‌كنندگان داخلي و روي ديگر حمايت از مصرف‌كنندگان است.
وي تاكيد كرد: بايد به گونه‌اي تعادل ايجاد كنيم كه قيمت براي مصرف كننده افزايش نيابد و در عين حال توليد براي توليد‌كننده داخلي اقتصادي و به صرفه باشد.
دانش مارناني گفت: لازم است بيش از اين مراقب تعرفه واردات شكر باشيم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا اين به معناي لزوم افزايش تعرفه واردات است، گفت: افزايش خير، بلكه دقت بيشتر درباره اين كه واردات در چه مقطعي با چه تعرفه‌اي انجام گيرد.
وي بر ضرورت هماهنگي بيشتر وزارت بازرگاني و صنايع در تنظيم تعرفه‌ها تاكيد كرد و اظهار داشت: صنعت قند و شكر پس از نساجي از صنايع تاريخي كشور بوده و با توجه به وابسته بودن بخش كشاورزي و كشت چغندر قند به آن حمايت از اين صنعت لازم است.
معاون سرپرست وزارت صنايع ادامه داد: لازم است تجهيزات اين كارخانه‌ها مدرن شده و اقداماتي انجام گيرد تا سرمايه گذاري در اين بخش اقتصادي تر شود.
دانش مارناني گفت: هم اكنون كار گروهي در وزارت صنايع در حال ايجاد هماهنگي با وزارت بازرگاني درباره تعرفه‌هاي مختلف از جمله شكر هستند تا در صورت نياز اقدام به بازنگري كنند.
وي تاكيد كرد: تنظيم تعرفه بايد اعتدال داشته و ضمن حمايت از توليد كننده ، افزايش قيمت براي مصرف‌كننده را به همراه نداشته و در عين حال صنعت به شكل رقابتي حفظ شود.
دانش مارناني همچنين به تشريح وضعيت صنعت بيسكويت، شكلات و شيريني پرداخت و گفت: هم اكنون 933 واحد توليدي فعال در صنعت شيريني و شكلات داريم كه 235 واحد آن به شكل كارخانه هاي صنعتي است.
وي ظرفيت اسمي توليد اين كارخانجات را يك ميليون و 230 هزار تن ذكر كرد و افزود: در سال 85 بالغ بر 195 ميليون دلار صادرات صنايع شيريني و شكلات بود و 50 ميليون دلار نيز از طريق مناطق مرزي صادرات انجام شد.
وي تصريح كرد: صنعت شيريني و شكلات كشور داراي رشد 8 درصدي است و ما اميدواريم صادرات را در اولويت قرار داده و كمك كنيم مشكلات صادرات در اين صنعت حل شود.
دانش‌مارناني توان توليد ماشين آلات اين صنعت در داخل را چشمگير دانست و افزود: در بين 21 رشته صنعتي غذايي، صنعت شكلات و شيريني داراي رتبه چهارم است كه بسيار حائز اهميت است.

تاريخ خبر: 22/7/86
منبع: FARS News
كد خبر: 201
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR