آرشيو اخبار
سرپرست وزارت صنايع در نمايشگاه شيريني و شكلات: تعرفه واردات شكر در دست بررسي است.
 
خبرگزاري فارس: سرپرست وزارت صنايع و معادن گفت: تعرفه واردات شكر در وزارت صنايع و معادن در دست بررسي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس علي اكبر محربيان صبح امروز در مراسم افتتاح نمايشگاه بيسكويت ، شيريني و شكلات اظهار داشت: چهارمين بخشي كه بالاترين ارزش افزوده را در صنايع غذايي و آشاميدني داراست، صنعت شيريني و شكلات است.
وي افزود: ده درصد سهم صنايع غذايي كشور را بخش بسكويت شيريني و شكلات تشكيل داده است و سال گذشته اين بخش بيش از 200 ميليون دلار صادرات ثبت شده در كشور داشته است.
محرابيان اين سهم را با توجه به صادرات 500 ميليون دلاري مواد غذايي در سال 85 خوب ارزيابي كرد و گفت: ما برتريهاي خوبي در اين بخش داريم و البته نياز داريم بر روي ايجاد نام تجاري و فعاليت بر روي آن كار بيشتري انجام دهيم.
محرابيان افزود: فكر مي‌كنم در اين صنعت روز به روز شاهد افزايش توليد و صادرات باشيم.
سرپرست وزارت صنايع همچنين در پاسخ به پرسشي درباره واردات بي‌رويه شكر كه صنعت داخلي اين محصول را با مشكل روبرو كرده است، اظهار داشت: وضعيت توليد قند و شكر در كشور به نحوي است كه قيمت تمام شده محصولاتمان از قيمت جهاني آن بالاتر تمام مي‌شود.
وي تصريح كرد: اگر اجازه ندهيم واردات در حد كنترل شده‌اي صورت گيرد، سبب افزايش قيمت‌ها شده و اجحاف به مصرف كنندگان خواهد بود.
محرابيان افزود: بر اين اساس در فصولي از سال كه حجم توليد و ميزان مصرف متعادل نيست اجازه انجام واردات داده مي‌شود.
سرپرست وزارت صنايع خاطر نشان كرد: سال گذشته 40 درصد نياز شكر كشور محل واردات تامين شد و ميزان توليدمان هنوز كفاف مصرف را نمي‌دهد، بر اين اساس اجازه داده شده است به شكل كاملا كنترل شده شكر وارد شود.
وي گفت: البته ممكن است در انبار يا انبارهايي شكر مازاد بر نياز وجود داشته باشد. اما اين محصول امكان ماندگاري و استفاده در فصول ديگر را دارد.
وي در پاسخ به پرسش ديگري نيز يادآور شد: هر ساله ما در بخش كشاورزي فراز و نشيبهايي داريم و فكر نمي‌كنم امسال ميزان توليد قند و شكر نسبت به سال قبل كاهش يابد.
محرابيان گفت: مشكل قند و شكر يك مشكل چندين و چند ساله است اما دولت تلاش مي‌كند با تغيير تعرفه واردات، اجازه اجحاف به مصرف كننده را ندهد.
وي به چگونگي تجديد نظر در ميزان تعرفه اشاره‌اي نكرد و گفت: در حال كار هستيم تا بازار را كاملا كنترل كنيم.
گفتني است توليد كنندگان داخلي قند و شكر عنوان مي‌كنند واردات بي‌رويه اين محصول و تعرفه صفر درصدي واردات صنايع داخلي توليد كننده قند و شكر را با مشكلات اساسي مواجه كرده است.


تاريخ خبر: 22/7/86
منبع: FARS News
كد خبر: 199
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR