آرشيو اخبار
واردات شكر، فعاليت فصلي كارخانه قند لرستان را با مشكل روبه روكرده است.
 
مديرعامل كارخانه قند لرستان گفت: فروش نرفتن توليدات پارسال اين كارخانه به دليل واردات بي‌رويه شكر از خارج،ادامه فعاليت فصلي اين واحد را با مشكل روبرو كرده است.

"محمد زارع ممقاني" يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: هم اكنون ‪۳۴‬ هزار تن شكر توليد پارسال در انبارهاي كارخانه قند لرستان انباشت شده كه چنانچه نسبت به حمل و تخليه آن توسط شركت بازرگاني اقدام نشود، عملا شروع بهره‌برداري در سال زراعي جاري امكان‌پذير نخواهد بود.

وي اظهار داشت:ادامه اين وضعيت ممكن است موجب بروز مشكلات اجتماعي، كشاورزي و كارگري در منطقه شود.

وي گفت: فروش نرفتن توليدات پارسال به دليل واردات بي‌رويه شكر از خارج همچنين موجب كاهش سه هزار هكتاري كشت چغندر و در نهايت كاهش توليد ‪۱۵‬هزار تني شكر در امسال مي‌گردد كه اين مساله موجب خواهد شد مدت زماني كه كارگران در كارخانه كار مي‌كنند به نصف تقليل پيدا كند.

ممقاني افزود: دولت بايد به منظور جلوگيري از اين مشكلات و حمايت از كشاورزان و كارخانه‌داران اعم از بخش خصوصي و دولتي،واردات شكر به داخل كشور را كنترل كند.

مدير عامل كارخانه قند لرستان همچنين گفت: ورود شكر بدون تعرفه و بدون نظارت و كنترل‌دولت، نه‌سودي براي مصرف‌كننده دارد و نه توليدكننده و تنها منافع دلالان و واسطه‌ها را تامين مي‌كند.

وي اضافه كرد: نياز سالانه كشور به شكر بالغ بر يك ميليون و ‪ ۹۰۰‬هزار تن است كه ‪ ۵۰۰‬هزارتن آن بايد از خارج وارد شود و يك ميليون و ‪ ۴۰۰‬هزار تن آن هم توليد داخل است.

او افزود : اين در حالي است كه طي پارسال و سه ماهه نخست امسال سه ميليون و ‪ ۲۰۰‬هزار تن شكر وارد كشور شده كه اين امر موجب بروز مشكلات زيادي براي كارخانه‌داران و توليدكنندگان داخلي شده است.
تاريخ خبر: 28/5/86
منبع: IRNA
كد خبر: 170
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR