آرشيو اخبار
معاون وزير بازرگاني:توليدكنندگان شكر قيمت‌ها را پايين بياورند. دولت از واردات ميوه گران‌قيمت حمايت نكرده است.
 
اقتصاد آزاد به معني اين است كه در زمينه واردات محدوديتي نباشد هر كس هر چيزي را كه مي‌خواهد وارد كند.

به گزارش ايسنا محمد صادق مفتح ـ معاون وزير بازرگاني ـ با اعلام اينكه واردات ميوه‌هاي گران قيمت به كشور مثل انگور شليايي را در هيمن راستا ارزيابي كرد و گفت: زماني اين كار اشتباه است كه دولت به واردات اين گونه ميوه‌ها كمك كند ولي هنگامي كه دولت نقشي در اين واردات نداشته جاي گلايه‌اي از سوي اصناف باقي نمي‌ماند و اساس اقتصاد آزاد بر همين محور است ولي دولت در خصوص واردات ميوه برنامه‌اي ندارد چون توليد داخلي جوابگوي نيازهاست.

مفتح دليل افزايش قيمت سيب زميني را تاخير در برداشت اين محصول به دليل سرماي هوا عنوان كرد و گفت: البته در چند روز اخير شاهد كاهش قيمت اين محصول به دليل واردات به موقع از پاكستان و تركيه بوده‌ايم كه اين روند ادامه خواهد يافت.

معاون وزير بازرگاني با انتقاد از نرخ بالاي شكر توليدي داخل گفت: ما به دنبال حمايت ريشه‌اي از اين صنف هستيم و توليد كنندگان هم بايد با افزايش بهره‌وري و پايين آوردن قيمت تمام شده را با قيمت مناسب عرضه كنند. چون مشكل شكر مقطعي نيست و در سال 84 شاهد افزايش بي رويه قيمت آن بوديم.

او همچنين درباره بودجه اختصاص يافته براي تنظيم بازار گفت:بودجه خاص در اين زمينه وجود ندارد و متناسب با برنامه‌هاي اصناف بودجه‌اي به آنها اختصاص مي‌دهيم كه براي تنظيم بازار ميوه و مركبات شب عيد و نمايشگاه بهاره چهار هزار و 700 ميليارد دلار به اصناف پرداخت شد.
تاريخ خبر: 11/3/86
منبع: ISNA
كد خبر: 151
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR