آرشيو اخبار
عضو كميسيون كشاورزي مجلس: مسوولان وزارت بازرگاني نسبت به نخريدن شكر كارخانجات پاسخ بدهند.نخريدن شكر كارخانجات، بيكاري و نارضايتي كشاورزان را به دنبال دارد.
 
اگر مي‌خواهيم در بخش كشاورزي به موفقيت نايل شويم و اشتغال بخش كشاورزي ساماندهي شود، بايد از توليدات داخلي حمايت كنيم.

زين‌العابدين طهماسبي ـ عضو كميسيون كشاورزي مجلس ـ در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني ايسنا، در رابط با نخريدن شكر كارخانجات از سوي وزارت بازرگاني اظهار كرد: با پيگيري‌هايي كه قبلا داشتيم مديران وزارت بازرگاني مسوول بودند كه شكر توزيعي كارخانجات را خريداري كنند ولي اين كه به تعهدات خود عمل نكرده‌اند مسولان وزارت بازرگاني بايد پاسخگو باشند كه علت و اشكال كار در كجاست؟

وي ادامه داد: اگر بناست در بخش كشاورزي به موفقيت نايل شويم و اشتغال كشاورزي ساماندهي شود، بايد از توليدات داخلي حمايت كنيم؛ زيرا اگر توليدات كارخانجات شكر خريداري نشود و روي دست آن‌ها بماند، پول كشاورزان بابت محصولي كه به كارخانه تحويل داده‌اند پرداخت نخواهد شد و در نتيجه بيكاري و تزلزل اشتغال در اين بخش را شاهد خواهيم بود.

نماينده مردم سروستان در مجلس، با اشاره به سياستگذاري دولت در پرداخت نقدي محصولات كشاورزي گفت: ما اميدواريم كه دولت درباره خريد شكر نيز در اسرع وقت راهكار و تدبير لازم را بيانديشد.

طهاسبي خاطرنشان كرد: اگر موضوع خريد شكر كارخانجات در مجلس مطرح و به كميسيون منعكس شود، كميسيون كشاورزي موظف است تا موضوع را بررسي و نظارت و پيگري خود را اعمال كند؛ لذا اگر اين مساله به كميسيون ارجاع شود پيگر قضيه خواهيم بود.

تاريخ خبر: 22/2/86
منبع: ISNA
كد خبر: 139
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR