آرشيو اخبار
يك عضو كميسيون كشاورزي خبرداد:جلسه اضطراري هفته آينده كميسيون براي بررسي وضعيت شكر,تعرفه صفر واردات شكر بايد تغيير يابد.
 
با توجه به آن كه 600 هزار تن شكر در انبارهاي كارخانجات باقي مانده و چغندركاران رغبتي به ادامه توليد ندارند، لذا به منظور جلوگيري از تشديد بحران حاضر، بايد تعرفه صفر واردات شكر تغييركرده و وزارت بازرگاني سياستگذاري لازم را اعمال كند.

عباس رجايي ـ عضو كميسيون كشاورزي مجلس ـ در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني ايسنا با بيان مطلب فوق گفت: حجم بسيار بالاي شكري كه در پي صفرشدن تعرفه واردات شكر به كشور وارد شده يكي از علل بحران كارخانجات شكر در كشور است و ما در تنظيم سياست‌ها بايد چند نكته را مدنظر قرار دهيم.

وي ادامه داد: صرف نظر از مبادي رسمي ورود كالا و توليدات داخلي كشور دو مبدا غيررسمي يا نيمه رسمي نيز در اختيار داريم. يكي مبدا قاچاق و ديگري كالاهاي همراه مسافران، مرزنشينان و ته لنجي‌ها است كه معمولا در محاسبات ديده نمي‌شود ولي حجم بسياري از بازار را به خود اختصاص مي‌دهد.

نماينده مردم اراك در مجلس با اشاره به وجود 600 هزار تن شكر در انبارهاي كارخانجات داخلي گفت: معتقدم با توجه به شرايط بحراني حال حاضر و رغبت نداشتن چغندركاران و باقي ماندن هزاران تن شكر در انبارها بايد نسبت به تغيير تعرفه صفر شكر اقدام و براي آن تعرفه جديدي وضع كنيم.

رجايي از وزارت بازرگاني خواست تا سريع‌تر سياست تغيير تعرفه شكر را دنبال كند و رييس‌جمهور نيز حساسيت لازم را نشان بدهد.

عضو كميسيون كشاورزي مجلس، در پاسخ به اين پرسش كه آيا كميسيون كشاورزي مسولان بازرگاني را براي پاسخگويي فرا خواهد خواند يا خير؟ گفت: در كميسيون كشاورزي تصميم گرفتيم تا هفته آينده جلسه اضطراري با وزراي اقتصادي، بازرگاني، جهاد كشاورزي و سازمان مديريت و گمرك داشته باشيم تا با دقت بيش‌تر موضوع مورد بررسي قرار گيرد. ولي به اعتقاد من بايد در ارتباط با تعرفه شكر و مسايل گمركي، نسخه اصلي را پيچيد و اجازه واردات را نداد.
تاريخ خبر: 19/2/86
منبع: ISNA
كد خبر: 137
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR