آرشيو اخبار
خريد ‪ ۲۵۰‬هزار تن شكر داخلي توسط وزارت بازرگاني در سال ‪۸۶
 
شوراي اقتصاد شركت بازرگاني دولتي را موظف كرد در سال جاري ‪ ۲۵۰‬هزار تن شكر توليد داخلي را خريداري كند.

به گزارش نشريه "برنامه" چاپ سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور، شوراي اقتصادر در جلسه روز ‪ ۲۲‬اسفند ماه سال ‪ ،۸۵‬پيشنهاد وزارت بازرگاني و تصميم‌هاي جلسه ‪ ۱۴‬اسفند ماه ‪ ۸۵‬دفتر معاون اول رييس جمهور را در خصوص بررسي مشكلات صنعت قند و شكر كشور، مورد بحث و بررسي قرار داد.

بر اساس اين گزارش طبق تصميم شوراي اقتصاد، شركت بازرگاني دولتي ايران موظف است شكر توليدي كارخانه‌هاي چغندري و نيشكري كشور را در سال جاري (استحصالي از چغندر و نيشكر داخلي) به ميزان ‪ ۲۵۰‬هزار تن به قيمت هر كيلوگرم پنج هزار و ‪ ۶۰۰‬ريال خريداري كند.

شركت بازرگاني دولتي ايران موظف است از محل تسهيلات موضوع بند ‪ ۳‬اين مصوبه با اولويت نسبت به پرداخت مطالبات بانكها از كارخانه‌هاي ياد شده و همچنين مطالبات چغندركاران از كارخانه‌هاي ياد شده اقدام كنند.

همچنين به منظور تنظيم بازار شكر، شركت بازرگاني دولتي ايران موظف است شكر خريداري شده را حداكثر تا پايان ارديبهشت ماه ‪ ،۱۳۸۶‬به قيمتي كه هيچ گونه بار مالي در برنداشته باشد به فروش رساند. اولويت فروش با كارخانه هايي است كه شكر را به صورت مستقيم عرضه مي‌كنند.

بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران مكلف است تسهيلات مورد نياز خريد شكر موضوع اين مصوبه(معادل ‪ ۲۵۰‬هزار تن) را به صورت علي‌الحساب از محل تسهيلات براي سال ‪ ۱۳۸۶‬به شركت بازرگاني دولتي ايران تا سقف ‪ ۱۴۰۰‬ريال پرداخت شده است.

مصوبه ياد شده در تاريخ ‪ ۱۸‬فروردين ‪ ۱۳۸۶‬به وزارت بازرگاني، وزارت صنايع و معادن، سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان و سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور ابلاغ شده است.
تاريخ خبر: 25/1/86
منبع: IRNA
كد خبر: 126
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR