آرشيو اخبار
‪ ۱۲‬هزار و ‪ ۱۳۲‬تن شكر در شاهرود توليد شد
 
مديرعامل كارخانه شكر و قند شاهرود اعلام كرد : توليد شكرسالجاري دراين كارخانه با بيش از يكهزار تن افزايش نسبت به سال گذشته به ‪ ۱۲‬هزار و ‪۱۳۲‬ تن رسيد.

سيد محمد ابطحي روز پنجشنبه در گفتگو با ايرنا گفت: با اتمام كار خريد محصول چغندر قند در سالجاري ‪ ۱۰۵‬هزار تن محصول با عيار متوسط ‪ ۱۶/۵۳‬و به ارزش ‪ ۵۰‬ميليارد ريال از زارعين اين شهرستان خريداري شد.

وي افزود:اين مقدار محصول در مقايسه با سال قبل ازنظر كمي ‪ ۱۶‬درصد و از نظر كيفي (عيار) يك واحد افزايش يافته است.

او سطح برداشت امسال محصول چغندرقند اين شهرستان را سه هزار و‪ ۴۰۰‬هكتار عنوان كرد و افزود: براي توليد اين محصول در سال جاري با يك هزارو ‪ ۴۰‬نفر از كشاورزان قرار داد كشت منعقد شده بود.

مديرعامل كارخانه شكر و قند شاهرود اضافه كردامسال علاوه بر تحويل بموقع و پرداخت نقدي قيمت محصول به كشاورزان ، نرخ كرايه حمل محصول به كارخانه نيز ‪ ۱۰‬درصد كاهش داده شده و تمامي سطح زيركشت چغندر قند زير پوشش بيمه صندوق كشاورزي قرار گرفته بود.

وي ، توزيع دوهزار و ‪۳۰۰‬تن انواع كود و ‪ ۵۰‬تن سموم در بين زارعين را از جمله حمايتهاي كارخانه ذكر كرد و افزود: همچنين ماشين آلات كشاورزي و بذور اصلاح شده مورد نياز و مبلغ ‪ ۱۰‬ميليارد ريال مساعده كشت نيز در اختيار پيمانكاران قرارداده شده است.

به گفته وي سال گذشته ‪ ۹۳‬هزار تن چغندر قند توليدي از سه هزارو‪۲۷۰‬ هكتار از مزارع اين شهرستان توسط اين كارخانه خريداري شده بود كه از اين ميزان ‪ ۱۱‬هزار و ‪ ۱۰۲‬تن شكر استحصال شده است.
تاريخ خبر: 12/11/85
منبع: Irna
كد خبر: 110
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR