آرشيو اخبار
دومين همايش ملي فناوران نيشكر ايران در شوشتر كار خود را آغاز كرد
 
دومين همايش ملي فناوران نيشكر ايران با هدف ارايه تازه‌هاي فناوري و تجربه‌هاي گوناگون در عرصه توليد و بهره‌برداري بهينه در صنعت نيشكر، صبح روز سه‌شنبه به مدت دو روز در كشت و صنعت امام خميني(ره) شوشتر كار خود را آغاز كرد.

مديرعامل شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي در اين همايش گفت: طرح توسعه نيشكر تا رسيدن به اهداف نهايي خود هنوز فاصله دارد و لازم است براي ارتقاي اين صنعت از نظر و مشاوره كارشناسان و متخصصان بيشتراستفاده شود.

"عباس بذرافكن" با اشاره به هدف توليد يك ميليون تن نيشكر در هر هكتار افزود: اين شرايط هنوز ميسر نشده و با وجود اينكه براي هر كدام از كارخانه‌هاي شكر واحدهاي تابعه، توليد ‪ ۱۰۰‬هزار تن شكر پيش بيني شده اما هنوز دستيابي به اين هدف ميسر نگرديده است.

وي تاكيد كرد: مجموعه كارشناسي فعال در صنعت نيشكر اين توانايي و ظرفيت را دارد كه اشكالات پروسه توليد را پيدا كرده و آنها را به صورت مقالات علمي در اختيار ساير متخصصان و كارشناسان قرار دهند تا امكان همفكري و رشد صنعت به وجود آيد.

بذرافكن با تاكيد بر ضرورت بهره‌برداي مناسب‌از خاك و آب خوزستان و توسعه نيشكر و صنايع جانبي آن در اين استان گفت: بايد از تمامي دستاوردها براي افزايش كمي سطح زير كشت و ارتقاي كيفي توليد بهره‌برداري شود تا از هر هكتار زمين سود اقتصادي بيشتري حاصل گردد.

مديرعامل شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي اظهار داشت: آب و خاك يك ثروت بشري است بنابراين بايد از يافته‌هاي بشري فارغ از اينكه در كجاوتوسط چه كساني به دست آمده‌اند براي بهره‌برداري مطلوب از اين منابع استفاده گردد.

بذرافكن تاكيد كرد: استفاده مطلوب از اين منابع سبب افزايش درآمد، ثروت عمومي، كاهش بيكاري و رشد اقتصادي مي‌شود.

وي افزود: مركز تحقيقات نيشكر و صنايع جانبي آمادگي پذيرش مقالات و و پژوهشهاي تازه فعالان علمي كشور در عرصه صنعت نيشكر را دارد و از آنها استفاده خواهد كرد.

مديرعامل كشت و صنعت امام خميني(ره) شوشتر و دبير اين همايش نيز با اشاره به ارسال ‪ ۱۳۷‬مقاله به دبيرخانه اين همايش در زمينه‌هاي كشاورزي صنعت عمومي و اقتصادي گفت: تعداد مقالات اين همايش نسبت به همايش نخست ‪۱۲۷‬ درصد رشد داشته است.

"ناصر مجدي" افزود: از مجموع مقالات برگزيده، ‪ ۲۹‬مقاله به صورت سخنراني و ‪ ۱۷‬مقاله به صورت پوستر ارايه خواهد شد.

به گفته وي، موضوع ‪ ۱۳‬مورد از مقالاتي كه به صورت سخنراني ارايه مي‌شوند كشاورزي، ‪ ۱۱‬مورد صنعتي و ‪ ۱۵‬مورد عمومي و اقتصادي است.

در كنار برگزاري دومين همايش ملي فناوران نيشكر ايران نمايشگاهي نيز با حضور توليدكنندگان و فعالان صنعت نيشكر ايران در قالب ‪ ۳۸‬غرفه برگزار مي‌شود.

در اين نمايشگاه كه به مدت سه روز داير است، قطعات و تجهيزات مورد نياز صنايع نيشكري، كارخانه‌هاي شكر و صنايع جانبي به نمايش درآمده است.

شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي در خوزستان داراي هفت واحدهاي تابعه است كه كشت و صنعت امام خميني (ره) شوشتر يكي از آنهاست.

تاريخ خبر: 26/10/85
منبع: Irna
كد خبر: 106
سايتهاي اعضاء
سايتهاي خبري
سايتهاي تخصصي شکر
| صفحه اصلي | آرشيو اخبار | کارخانه هاي قند وشکر | آمارهاي تخصصي | نرخ جهاني شکر |
Info@ISFS.IR