Iranian Sugar Factories Syndicate
 
انتخاب موضوع
اخبار سنديكا
 
اخبار ايران
 
اخبار جهان
 
استانداردهاي قند و شکر در ايران
 
بانك عملكرد كارخانه ها
 
آمار عملكرد كارخانه ها
 
آمار هاي تخصصي فند و شكر
 
كارخانه هاي قند و شكر
 
 تحولات نرخ جهاني شكر
 
تحولات نرخ فند و شكر ايران
 
سمينارهاي داخلي وبين المللي
 
تکنولوژي قند
 
ماهنامه شكر
 
مجله صنايع قند ايران
 
آرشيو عكس
 
جستجو در سایت

وب  انجمن
 
اخبار ايران
وزير بازرگاني: تصميم منطقي دولت درباره شكر خروج از بازار آن بود
 
وزير بازرگاني گفت: اينكه دولت براي هر كالايي قيمت‌گذاري كند، امكان‌پذير نيست و معتقدم دولت بايد با رفتن به سمت كنترل كلان خود را از بازار خارج كند.

به گزارش ايسنا، سيدمسعود ميركاظمي در گفت‌وگو با يكي از شبكه‌هاي تلويزيوني درباره افزايش تعرفه گوشي تلفن همراه و گران شدن آن در بازار نيز عنوان كرد: حمايت از توليد مي‌تواند از SKD آغاز شود و اين حمايت زمينه‌ساز توليدات جدي‌تر شود.

به گفته وي گوشي تلفن همراه يك كالاي مصرفي است و افزايش تعرفه‌ها نيز بيشتر مشمول كالاي مصرفي شده ضمن اينكه وزارت صنايع اعلام كرده كه امكانات ساخت داخل اين كالا را فراهم خواهد كرد.

وي افزود: هر آنچه افزايش تعرفه يافته صرفا براي حمايت از توليد است و چون حمايت از توليد با استفاده از تعرفه در درازمدت نتيجه‌اي جز ضربه زدن به صنعت و مصرف كننده فايده‌اي به دنبال ندارد، لذا اميدواريم كه وزارت صنايع با سرعت بيشتري اين اقدام را انجام دهد.

ميركاظمي در بخش ديگري از سخنانش درباره بازار سيمان و دلايل ورود آن به سبد حمايتي دولت گفت: با افزايش قيمت سيمان قرار بود كارخانجات سيمان بخشي از سود خود را براي توسعه صنعت و نيز بخش ديگر را براي واردات و تامين نياز بازار مصرف كننده قرار دهند كه به تعهدات خود عمل نكردند، اين در حالي بود كه بيش از 5/1 ميليون تن صادرات در سال 82 انجام شد و روند افزايش آن ادامه يافت تا اين كه در شهريور 84 به اوج خود رسيد و به همين دليل دولت تصميم به بازگرداندن آن در سبد گرفت.

وزير بازرگاني همچنين درباره وضعيت بازار و نيز توليد شكر با بيان اينكه در كشورمان حدود هزار و 800 تن شكر مصرف مي‌شود كه هزار و 200 تن آن از توليد داخل تامين مي‌شود، افزود: همه ساله حدود 600 هزار تن مابه‌التفاوت بين نياز و توليد از سوي بخش خصوصي و يا دولت وارد مي‌شود اما آنچه اتفاق افتاده اين است كه كارخانجات عمدتا قديمي‌اند و عملا بيش از 100 هزار تن شكر از بين مي‌رود و سرمايه‌گذاري جديدي نيز انجام نشده است.

وي تاكيد كرد كه نگاه انحصاري به اين صنعت موجب تمايل نداشتن سرمايه‌گذاران براي حضور در اين بخش شده است كه به همين دليل تصميم منطقي دولت براي خروج از بازار شكر بود تا تنها درباره كالابرگ دخالت كند و مابقي بازار اين محصول را در اختيار بخش خصوصي قرار دهد.

وزير بازرگاني در ادامه درباره فرش دستباف نيز از بازنگري در جوايز صادراتي فرش دستباف خبر داد و گفت: شركت سهامي فرش قرار است براي تامين مواد اوليه فرش دستباف برنامه‌ريزي جديدي را تنظيم كند.
تاريخ خبر: 28/3/85
منبع: ISNA
كد خبر: 23 

تهران-میدان دکتر فاطمی-خ شهید گمنام- ساختمان 23 -طبقه دوم تلفن: 88965715-88969903-88964260-021

E_mail: info@isfs.ir