Iranian Sugar Factories Syndicate
 
انتخاب موضوع
اخبار سنديكا
 
اخبار ايران
 
اخبار جهان
 
استانداردهاي قند و شکر در ايران
 
بانك عملكرد كارخانه ها
 
آمار عملكرد كارخانه ها
 
آمار هاي تخصصي فند و شكر
 
كارخانه هاي قند و شكر
 
 تحولات نرخ جهاني شكر
 
تحولات نرخ فند و شكر ايران
 
سمينارهاي داخلي وبين المللي
 
تکنولوژي قند
 
ماهنامه شكر
 
مجله صنايع قند ايران
 
آرشيو عكس
 
جستجو در سایت

وب  انجمن
 
اخبار ايران
معاون وزير بازرگاني در گفت‌وگو با ايسنا: سال گذشته 434 ميليارد تومان يارانه شكر پرداخت شد
 
يارانه از سوي دولت براي منافع مصرف كننده، پايين نگه داشتن قيمت‌ها و لحاظ سود توليدكننده پرداخت مي‌شود تا به هطور همزمان هم از مصرف‌كننده و هم توليدكننده حمايت شود.

علي‌اكبريان ـ رييس سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان ـ‌ در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگاني ايسنا در پاسخ به اين سوال كه چگونه و با چه سيستمي مي‌توان توليدكننده و مصرف‌كننده را به طور همزمان مورد حمايت قرار داد؟ گفت: حمايت همزمان كار سختي است ولي در حال حاضر به شكل پرداخت يارانه انجام مي‌شود.

معاون وزير بازرگاني دريافت مابه‌التفاوت از برخي كالاهاي وارداتي را نيز يكي ديگر از راهكارهاي دولت براي حمايت از توليد عنوان كرد و افزود: دريافت مابه‌التفاوت در موارد ضد دامپينگ وضع مي‌شود و چنانچه قيمت كالاي وارداتي بالا باشد، براي حمايت از مصرف كننده تعرفه را به نفع اين گروه كاهش مي‌دهد.

رييس سازمان حمايت از مصرف كننده و توليدكننده اظهار كرد: دولت براي حمايت از توليد به كالاهايي چون شكر، نان، پودر لباسشويي، شير ماشين‌آلات كشاورزي، كود و نهاده‌ها يارانه مي‌پردازد.

به گفته وي در سال گذشته حدود 434 ميليارد تومان يارانه شكر (آزاد و كوپني)، براي پودر شوينده نيز بيش از 150 ميليارد تومان از سوي دولت پرداخت شده است و در سال جاري پرداخت يارانه براي حمايت از توليد در بخش‌هاي كالاهاي كشاورزي، ماشين‌آلات، سم، كود و نهاده‌ها ادامه مي‌يابد همان‌گونه كه در سال گذشته تنها در بخش كود بيش از 700 ميليارد تومان يارانه پرداخت شده است.

علي اكبريان با تاكيد بر هدفمند بودن پرداخت يارانه به بخش توليد گفت: عمده يارانه‌هايي كه پرداخت مي‌شود در بخش كالاهايي است كه نقش مهمي در سبد خانوار، بهداشت و تغذيه مردم ايفا مي‌كنند.

معاون وزير بازرگاني در پاسخ به اين سوال كه دولت چه برنامه‌هايي براي تقويت بخش توليد و جلوگيري از ورشكستگي توليدكنندگان دارد؟ گفت: براي توليداتي كه از مزيت صادراتي برخوردار باشند يارانه صادراتي تعلق مي‌گيرد ولي اينكه دولت براي توليدكنندگاني كه در حال ورشكسته شدن هستند آيا حمايتي در نظر گرفته يا نه؟ يارانه‌اي پيش‌بيني نشده است و بايد از سوي وزارت صنايع پيگيري شود.
تاريخ خبر: 16/3/85
منبع: ISNA
كد خبر: 20 

تهران-میدان دکتر فاطمی-خ شهید گمنام- ساختمان 23 -طبقه دوم تلفن: 88965715-88969903-88964260-021

E_mail: info@isfs.ir